هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 732

اخبار کوتاه ایران

۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار میگیرند: ولی اسماعیلی نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: با مصوبه مجلس علاوه بر ۷۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی که هم‌اکنون تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، مابقی ۵۰۰ هزار نفری که هم‌اکنون هیچ پوشش بیمه‌ای ندارد، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
   بانوی ایرانی قهرمان تکواندوی ارتشهای جهان شد: شهربانو‌ دامغانی‌نژاد با شکست حریف برزیلی، قهرمان مسابقات تکواندوی ارتش‌های جهان شد.
   ثبت پایینترین نرخ بیکاری ایران در ۱۸ سال گذشته: وزیر کار: طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تابستان ۱۴۰۱، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ساله و بیشتر به ۸.۹ درصد رسیده است که طبق بررسی‌ها، این نرخ طی ۱۸سال گذشته کمترین نرخ بیکاری بوده است. بر اساس آخرین آمار در هفت ماه نخست امسال ۶۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
   درخواست سالانه ۱۲۵۰ پرستار برای گواهی مهاجرت: معاون پرستاری وزارت بهداشت: در حال حاضر به طور میانگین به ازای هر تخت ۰.۹۵ نفر پرستار یعنی کمتر از یک پرستار داریم اما طبق استانداردها، به ۱.۸ نفر پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی نیاز است. با تسهیلاتی که کشورهای پیشرفته ایجاد می‌کنند مهاجرت پرستاران از برخی کشورها در حال افزایش است. بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری، سالانه حدود ۱۲۵۰ هزار نفر برای گوداستندینگ (گواهی مورد نیاز برای مهاجرت) درخواست می‌دهند.
   بازداشت سرشبکه اصلی ایران اینترنشنال در خوی: روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع): سرشبکه اصلی رسانه تروریستی ایران اینترنشنال با هوشیاری و تلاش پاسداران گمنام امام زمان (عج) در خوی شناسایی و دستگیر شد.
   سند لورفته از یکی از سرکردگان براندازان: در سند لورفته متعلق به عبدالله مهتدی(سرکرده گروهک تجزیه‌طلب کومله) که از سایت جناح رقیب آن سر برآورده، وی ضمن ناامیدی از ادامه جنبش در کردستان و ایران، طی راهبردی که به سطح رهبری حزب صادر کرده، به موارد مهمی اعتراف کرده است. حمله و سوزاندن منازل در شهرهای کردنشین کار اعضای تشکیلات داخلی کومله بوده است. اعتراضات و شعارها در شهرهای عمقی کشور به نفع تجزیه‌طلبان کردستان است. نیروهای اعزامی برای خرابکاری در مراکز حساس از جمله تأسیسات هسته‎ای کشور، توسط اسرائیل آموزش دیده‎اند.
   افزایش سقف دریافت ارز صرافیها: با ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی، سقف دریافت ارز توسط صرافی‌ها از ۱۰۰ هزار یورو به ۱۵۰ هزار یورو افزایش یافته است.
   بازداشت جاسوسان مرتبط با سرویسهای اطلاعاتی آمریکا: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران: تعدادی از سرشبکه‌های دشمنان را در اغتشاشات اخیر بازداشت کردیم، منتظر هستیم تا دستگاه قضایی به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند. این افراد فقط با اینترنشنال که زیرمجموعه سرویس‌های جاسوسی دشمنان هستند در ارتباط نبودند، بلکه این افراد مربوط به سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا بودند.
   کسانی که در اغتشاشات خسارت دیدند شکایت کنند: وزیر کشور: کمیته حقیقت‌یاب مجموعه‌ای از کارها برعهده دارد؛ از جمله اینکه مشخص کند چه کسانی دچار خسارت شدند، حجم خسارت وارد آمده چقدر بود، افراد بی‌گناهی که جان خود را از دست دادند چه کسانی بودند و برای جبران خسارت چه کارهایی باید انجام بگیرد. عمده خسارت و بلکه تمام آن توسط اغتشاشاگران به وجود آمده است، اما با این وجود فراجا اعلام کرده اگر کسی دچار خسارت شده، اعلام کند. در دستور کار ما هم است که هر کس دچار خسارتی شده و شکایتی دارد، اعلام کند.
   هشدار پلیس به خریداران و فروشندگان ارز: رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران: هرگونه خرید و فروش ارز در خارج از شبکه صرافی و بانکی دلالی محسوب شده و جرم است. بنابراین افرادی که با حضور در کنار خیابان و ... اقدام به خرید ارز از شهروندان یا فروش ارز به شهروندان در خارج از این چرخه می‌کنند مرتکب عملی مجرمانه شده‌اند. البته یک نکته دیگر هم که لازم است شهروندان به آن توجه کنند، اصالت ارز است، معلوم نیست ارزی که آنان از فروشندگان کنار خیابان تهیه کرده‌اند اصل باشد.
   نصب حفاظ برای کامیونها اجباری شد: جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی: برخی از کامیون‌ها و به‌خصوص کامیون‌های بنز دارای شرایطی هستند که ارتفاع سپر جلو و عقب آنها به‌گونه‌ای است که در صورت برخورد با خودروهای سواری، این خودروها به زیر کامیون رفته و اصطلاحاً له می‌شوند. در واقع این ویژگی سبب شده تا در هنگام تصادف آسیب و خساراتی که به خودروهای سواری وارد می‌شود، تشدید شود. بنابراین در راستای کاهش جانباختگان حوادث رانندگی تدبیر جدیدی برای این‌دسته از کامیون‌ها اتخاذ شده و آن الزام نصب حفاظ ایمنی برای این کامیون‌هاست. طرحی که بناست از اول دی ماه اجرا شود.
   برگزاری امتحانات پایههای دهم تا دوازدهم به شیوه نهایی: مدیر دوره دوم آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم، از سال تحصیلی آینده، به شیوه نهایی برگزار می‌شود.
   اطلاعیه شورای امنیت کشور درباره اغتشاشات اخیر: در نتیجه آشوبگری‌ها، تاکنون ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که می‌توان آنها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی‌گناه قربانی پروژه کشته‌سازی گروهک‌ها، مردم بی‌گناهی که در شرایط به‌هم‌ریختگی امنیتی جان باخته‌اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌های تجزیه‌طلب، تفکیک نمود. همچنین در این حوادث، هزاران میلیارد تومان خسارت به مراکز دولتی، عمومی و خصوصی وارد شده است.
   چاقوکشی و پرتاب کوکتل مولوتوف جنگ است، نه اعتراض: سردار حاجی‌‌زاده: خواص و سلبریتی‌هایی که اطلاعات ندارند شبهه‌افکنی نکنند؛ چون اگر با حرف آن‌ها خون از دماغ کسی بیاید باید پاسخگو باشند. تیراندازی، چاقوکشی و پرتاب کوکتل مولوتوف اعتراض و دعوای خانوادگی نیست، جنگ است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه