هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ابراز همدردی امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

در پی حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) صورت گرفت

ابراز همدردی امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید و سران نظام با مردم داغدار شیراز

در پی حادثه تروریستی- تکفیری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) که منجر به شهادت ۱۵نفر و مجروحیت ۲۱زائر گردید، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی، مظاهری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سران قوا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولیت آستان مقدس بانوی کرامت(س)، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و اعضای محترم شورای عالی حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه خواهران و جامعة‌الزهرا(س) و...، با صدور بیانیه‌هایی، ضمن ابراز همدردی و تسلیت این حادثه و محکومیت این جنایت خواستار شناسایی فوری آمران و برخورد قاطع با آنان شدند. همچنین در پی این حادثه در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شد.

  امام خامنهای
بسم‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم
جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهر حضرت احمد‌بن موسی(ع) که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد؛ ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل‌بیت(ع) جز با جستجو از سررشته‌ این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظایفی برعهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ قضائیه تا فعالان عرصه‌ فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد. ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقیناً بر توطئه‌ خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، ان‌شاءالله.
اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ ملت ایران تسلیت می‌گویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سید‌علی خامنه‌ای/ ۵ آبان ۱۴۰۱

  آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
این روزها که امنیت کشور عزیزمان تهدید شده است، فرصتی برای دشمنان و بدخواهان کشور و مردم و انقلاب مهیا گردیده تا در سایه حوادث اسفبار اخیر، به جنایات و پلیدی‌هایی که در سر داشته‌اند جامه عمل بپوشانند و جریان‌های تفکیری که نه از اسلام بهره‌ای برده‌اند و نه از انسانیت، با ترور زنان و کودکان بی‌دفاع، این‌گونه دست به جنایت بزنند.
اما بدانند که مردم این سرزمین و به‌خصوص مردم دیار فارس که همواره دیار جوانمردان و دینداران و محبین اهل‌بیت(ع) بوده و هست، از توطئه‌های دشمن به‌خوبی آگاه بوده و در راه دفاع از دین و سرزمین خویش آماده مجاهدت می‌باشند و به‌زودی جنایتکاران کیفر اعمال وحشیانه خود را خواهند دید و زبانه آتشی را که افروخته‌اند، دامن خودشان را خواهد گرفت.
اینجانب با دلی اندوهگین و آکنده از غم، این مصیبت جانسوز را به محضر حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه) و آستان رفیع شاهچراغ و اهالی استان فارس و خطه شیراز و خصوصا وابستگان شهدای این جنایت هولناک تسلیت عرض نموده و علو درجات برای این شهدای والامقام و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و عافیت و بهبودی برای مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

  آیتاللهالعظمی نوری همدانی
بدون شک این اقدام با پشتوانه مالی و اطلاعاتی برخی از کشورهای مستکبر از جمله امریکا و اسرائیل و ایادی منطقه‌ای آنان با استفاده از شرایط پیش‌آمده داخلی صورت پذیرفت.
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و تسلیت به ملت عزیز ایران خصوصاً اهالی متدین فارس و خانواده معظم شهدای این حادثه تروریستی، از مسئولان محترم می‌خواهم به‌طور جدی این موضوع را پیگیری نموده و با همه کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند و زمینه‌ساز ناامنی هستند برخورد نمایند و با کمک مردم شجاع ایران، زمینه سوء استفاده از دشمنان گرفته شود.
امروز وظیفه اول همه مدیران خدمت به مردم و حل مشکلات آنها و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد.

  آیتاللهالعظمی سبحانی
حادثه ددمنشانه و دور از انسانیت که در شب پنج‌شنبه در حرم مطهر احمد‌بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) رخ داد، ایران اسلامی را در غم و حزن فرو برد، انسان‌های بی‌خبر از خدا و دور از انسانیت در مکان مقدس، جمعی از مردان و زنان و کودکان را که مشغول راز و نیاز بودند با سلاح گرم به شهادت رساندند و از این طریق وجدان شیطانی اربابان خود را راضی ساختند.
این حادثه می‌تواند برای آن‌دسته از معترضان غفلت‌زده ماه اخیر، زنگ بیدارباش باشد، که نتیجه آن کارهای کودکانه و حساب نشده، همین نوع حوادث است.  اینجانب مراتب تسلیت خود را از صمیم دل به اهالی محترم شیراز و سایر هم‌میهنان و خانواده‌های داغدیده تقدیم نموده و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال خواهانم و همچنین برای روح شهدای حرم مقدس از خداوند متعال طلب رحمت و علو درجه خواهانم.

  آیتاللهالعظمی جوادی آملی
حرم امن اهل‌بیت(ع) همانند کعبه، از ابرهه تکفیرى مصون خواهد ماند. شهدای حرم حضرت احمد‌بن موسى(ع)، همانند دیگر شهداى اسلامى محشور با دوده طاها و اسره یاسین‌اند. مجروحان این سانحه سنگین شفا یابندگان دارالشفاى ولایت‌اند. استقامت ایران بزرگ اسلامى خصوصاً رجال نامور و بانوان بزرگوار شیراز، سهم ستودنى در تحکیم و تمامیت ارضى ایران مستقل داشته و دارند.

  آیتاللهالعظمی مظاهری
بى‌شک هدف خباثت‌آمیز دست‌هاى جنایتکار و اندیشه‌هاى پلیدى که اینگونه فجایع دلخراش را پدید مى‌آورند، برهم زدن امنیت و آرامش میهن اسلامى و ایجاد شکاف در وحدت و انسجام ملت مظلوم ایران است.
امید است مسئولان مربوطه، با دقت و سرعت و با درک صحیح از شرایط حساس کشور، ریشه‌ها و زمینه‌هاى این حادثه تلخ و فاجعه‌بار و سایر حوادث و ناامنى‌هاى اخیر را به درستى شناسایى کرده و با درایت و جدیت، براى علاج و اصلاح آن اقدام نمایند. ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردى با داغدیدگان و مصیبت‌زدگان این حادثه خونین و آرزوى شفاى عاجل مجروحان و رحمت واسعه براى شهیدان، از خداوند رحیم و رحمان، دفع شر بدخواهان و دشمنان اسلام و ایران و حفظ و اعتلای امنیت و وحدت در کشور، که حاصل مجاهدت ملت بزرگوار و خون‌بهاى شهداى عزیز است، و نیز فرج و ظهور دادرس و منجى بشریت، حضرت بقیة‌الله‌الأعظم(عج)را مسئلت مى‌کنم.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
و سیعلم الذین ظلموا ‌ای منقلب ینقلبون
دشمنان اسلام، در جنایتی خونبار با هتک حریم مطهر و مقدس حضرت احمد‌بن موسی‌(ع) جمعی از زائران و ارادتمندان آن حریم قدسی را مظلومانه شهید و مجروح کردند. این اقدام دهشتناک در ادامه‌ طراحی‌های اخیر دشمنان ملت ایران برای نا‌امن‌سازی کشور و جنگ ترکیبی دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی نظام سلطه و در رأسشان آمریکای جنایتکار است و باید به این مهم توجه داشت که آشوب‌ها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و حرمت‌شکنی‌های اخیر، امروز کار را به جایی رسانده است که دشمن با جسارت و وقاحت تمام به حرم اهل‌بیت(ع) حمله می‌کند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این جنایت تکفیری را محکوم کرده و با عرض تسلیت به حضرت ولی‌الله‌الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و خانواده‌ معظم این شهدا اعلام می‌دارد:
۱. این اقدامات کور و کینه‌توزانه در به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع، نشانه عجز دشمنان انقلاب اسلامی است. ملت بصیر و صبور ایران با شناخت توطئه‌های پیچیده دشمنان اسلام، همیشه خنثی کننده نقشه‌های آنان بوده‌اند و این حوادث، استحکام پولادین ملت ایران را متزلزل نخواهد کرد.
۲. برخی از خواص مدعی علم و سابقه انقلابی که بر اثر موج سنگین رسانه‌ای دشمن و عدم تشخیص روایت‌های حقیقی از روایت‌های دروغین بر نظام اسلامی زخم‌زبان زدند و بر طبل اختلافات مذهبی کوبیدند، بدانند؛ این حوادث دست دشمن را بار دیگر آشکار کرد و محوریت دشمن در این قضایا را به اثبات رساند.
از درگاه خداوند متعال برای شهدای این جنایت، علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت داریم و از مسئولان قضایی و امنیتی و انتظامی خواستاریم عاملان این جنایت را در اسرع وقت به سزای اعمالشان برسانند و چون همیشه پاسدار امنیت کشور عزیزمان باشند. ]ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین[

  آیتالله خاتمی عضو شورای عالی حوزه
آیت‌الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) این حادثه را از چند جهت بسیار جنایت‌کارانه و فجیع خواند و گفت: یک جهت جنایت‌کارانه بودن این حمله تروریستی این است که افراد بی‌گناه مظلوم، هدف قرار گرفته شدند.
امام جمعه موقت تهران در تحلیل ابعاد این جنایت ادامه داد: بر این باورم اهداف اغتشاشگران با هدف این تکفیری جنایتکار، یکی بوده است؛ چرا که هر دو نظام را هدف قرار داده بودند؛ البته تصریح می‌کنم منظور از اغتشاشگران لیدرها یا سران اغتشاش هستند که خط می‌دهند چگونه در کشور جنایت صورت بگیرد.
آیت‌الله خاتمی در توضیح نقش بازی‌خورده‌‌ها و تکلیف آن‌ها خاطرنشان کرد: بازی‌خورده‌ها را هم تبرئه نمی‌کنم و همان تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب را داریم که فرمودند باید تنبیه صورت بگیرد؛ یعنی آن‌ها باید آگاه شوند و البته اگر اعمال ننگین و جنایتی انجام داده‌اند، سزای آن را ببینند.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: آیا باید بازی‌خورده‌ای که آدم کشته است رها شود؟! هرگز مکتب چنین دستوری را نمی‌دهد؛ پس اگر می‌گوییم بازی‌خورده‌ها، منظور بازی‌خورده‌هایی است که جنایت نکرده باشند؛ اما اگر بازی‌خورده‌ای جنایت کرده است باید سزای عمل ننگین خود را ببیند.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه در تحلیل آنچه که در حرم حضرت شاهچراغ رقم خورده است بیان داشت: ما برای جنایت یک مباشری داریم که او به درک واصل شد؛ اما جنایت محدود به این مباشر نیست و باید همراهان این مباشر نیز پیدا، شناسایی و محاکمه شوند و سزای جنایت‌شان را ببینند؛ سبب و زمینه‌سازی نیز برای آن وجود دارد که قطعاً اغتشاشات یک ماه اخیر زمینه‌ساز این جنایت بوده تا ذهن مسئولان مشغول این اغتشاشات باشد و در این عرصه غافلگیر شوند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان فراز «و لعن الله امة قتلتکم و لعن الله الممهدین لهم بالتمکین من قتالکم» ابراز داشت: در زیارت عاشورا هم جانیان آدم‌کش کربلا مورد لعنت هستند و هم آن‌هایی که زمینه‌ساز آن جنایت عظیم شدند.
آیت‌الله خاتمی با تأکید بر تأثیر و نقش اغتشاشات اخیر در جنایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: قطعاً این اغتشاشات زمینه‌ساز این جنایت بوده و اغتشاشگران نمی‌توانند خود را از این جنایت تبرئه نمایند، حتی اگر بیانیه هم در محکومیت این اتفاق بدهند، دروغ می‌گویند؛ زیرا این افراد در هدف، همراه با آن جنایتکار و آمران و عاملان این توطئه در حرم حضرت شاهچراغ(ع) هستند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به پذیرفتن مسؤولیت این حمله تروریستی از سوی گروهک تروریستی داعش یادآور شد: داعش جریان ساخته و پرداخته آمریکاست، کلینتون که از کاندیدا‌های ریاست جمهوری آمریکا بود در دوره وزارت خارجه‌اش تصریح می‌کند که آن‌ها داعش را ساخته‌اند، پرداخته‌اند و در مناظرات انتخاباتی ترامپ و کلینتون هم به صراحت این موضوع را بیان کردند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به نقش داشتن آمریکا در جنایت اخیر تأکید کرد: ما در این جنایت دست آمریکا و طراحی آن‌ها را می‌بینیم و بایستی پرونده جنایت در حرم حضرت شاهچراغ را نیز جزو پرونده‌های سیاه آمریکا به حساب بیاوریم؛ داعش ربطی به اسلام ندارد؛ قطعاً اسلام آن‌ها که این‌همه آدم‌کشی با آن شکل‌های فجیع را تجویز می‌کند، اسلام نیست و بیگانه از اسلام است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری جنایات داعش را در تاریخ بشریت کم‌نظیر دانست و با اشاره به بیانیه داعش گفت: قطعاً بر جهان انسانیت و جهان اسلام اگر نیازمند آرامش هستند، لازم است تدبیری درباره این وحشیان قسی‌القلب کنند تا این وحشی‌ها را به سزای اعمال ننگین‌شان برسانند؛ چرا که ادامه حضور این افراد به معنای ادامه جنایت، قساوت و به خاک و خون کشیدن وحشیانه بشریت؛ چه مسلمان، چه شیعه و چه غیرمسلمان است.

  آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)
بار دیگر دست پلید جنایتکاران اسلام‌ستیز آمریکا و اسرائیل از آستین تروریست‌های دست‌پروده‌شان بیرون زده و سفاکانه خون پاک زائران حریم مطهر امین ولایت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ را بر زمین ریخت. دشمنان اسلام و ایران عزیز، که از بروز نشانه‌های توسعه و پیشرفت نهضت مقدس جمهوری اسلامی و رهبری امامین انقلاب عصبانی و کلافه هستند، تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا با جنایت سبوعانه‌ای چون این حادثه تروریستی و ایجاد اغتشاشات پراکنده بر تنه تنومند درخت انقلاب اسلامی زخم وارد کنند.
بی‌تردید خون مطهر شهدای آستان مقدس احمدی و محمدی در رگ‌های مردم غیور و بصیر ما جریان یافته و به هیچ عنوان پایمال خائنین و منافقین قرار نخواهد گرفت. خون این شهیدان مظلوم روشنگر و راهنمای فریب‌خوردگان خواهد شد و عزم ما را برای حضور جان‌برکف در مسیر خدمت به اهل‌بیت(ع)، تا ظهور منجی عالم بشریت بیش از پیش جزم خواهد نمود.

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
استکبار جهانی و رژیم آدم‌کش اسرائیل و هم‌پیمانانشان پس‌از استیصال در تضعیف نظام مقدس اسلامی در اغتشاشات اخیر، به حمله تروریستی در این مکان ملکوتی که مأمن و مأوای دل‌باختگان و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت(ع) می‌باشد اقدام نمودند که موجب انزجار ملت آگاه و رشید ایران و همه آزادمردان و پیروان راستین ادیان الهی گردید.  اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، به حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنافداه و رهبری معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید، ملت شریف ایران و حوزه‌های علمیه و مردم عزیز و روحانیت محترم استان فارس و شیراز قهرمان و بازماندگان ارجمند این حادثه ناگوار تسلیت گفته، از خداوند متعال مغفرت و رحمت برای شهدای این حمله تروریستی و شفای عاجل مجروحین و اجر و صبر جزیل برای بازماندگان آنان خواستارم.
آمران و مسببان این جنایت وقیح بدانند که به‌زودی به فضل الهی پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز نیروهای مقتدر انقلاب اسلامی، وجود ننگین آن‌ها را فرا خواهد گرفت و به‌فضل الهی انقلاب اسلامی و ایران مقتدر و نیرومند راه رشد و بالندگی خودرا با توکل بر خدا و اتکای بر ملت بزرگ ایران و با وحدت و همدلی و هماهنگی خواهد پیمود و حوزه‌های علمیه و روحانیت در کنار مراکز علمی و دانشگاهی در خدمت به مردم و شکوفایی ایران اسلامی خواهند ایستاد و از استقلال و اقتدار و آزادی ایران دفاع خواهند کرد و برخورد با مسببان و مباشران حرکت‌های تروریستی را خواهانند.

  آیتالله اراکی عضو شورای عالی حوزه
«و مَن قُتِل مظلوماً فقد جعلنا لولیّه سلطاناً»
بار دیگر دست جنایتکار استکبار جهانی از آستین مزدوران تروریست بیرون آمد و با مغتنم شمردن فرصتی که اغتشاشگران و آشوب‌طلبان در اختیار سرویس‌های جاسوسی قرار دادند، با هتک حرمت بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) زائرین بی‌گناه از مرد و زن و کودک را مورد اصابت گلوله‌های کینه‌توزانه خود قرار دادند.
بر همگان روشن است که دشمن هرگاه در پیشبرد اهداف شوم خود در همه عرصه‌ها به یأس کامل می‌رسد، دست به فعالیت‌های کور می‌زند.
از دستگاه‌های مقتدر امنیتی، نظامی و اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی انتظار می‌رود تا اقتدار خود را به رخ دشمن کشانده و درسی عبرت‌آموز به برنامه‌ریزان، آمران و عاملان این جنایت ددمنشانه بدهند.
در پایان از پروردگار متعال برای شهدای این حادثه اسفناک علوّ درجات، برای بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت دارم.

 آیتالله رجبی عضو شورای عالی حوزه
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً
بل أحیاء عند ربهم یرزقون
جنایت احمقانه گروهی تروریستی، نشان از ضعف و اضمحلال امپراتوری رسانه‌ای استکبار جهانی دارد؛ چراکه چهل روز تلاش شبانه‌روزی استکبار جهانی و مستعمرات رسانه‌ای‌شان برای ضربه زدن به نظام مقتدر و مظلوم جمهوری اسلامی ناکام ماند. حال پیاده‌نظام شرور و تروریست آنها انتقام ایستادگی و مقاومت را از صاحبان اصلی نظام، یعنی مردم غیور ایران اسلامی گرفته‌اند. اما این دشمن سفیه از تجربه نزدیک به نیم قرن دشمنی با انقلاب اسلامی عبرت نگرفته و نمی‌فهمد که این خونریزی‌ها امت اسلامی ایران را در استقامت بر آرمان‌های بلند خویش متحدتر می‌کند. الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء
ان‌شاءالله به‌زودی دست قدرت الهی انتقام این خون‌های پاک را خواهد گرفت و مزدوران منطقه‌ای و دولت‌های مرتجع را از این اعمال ضد انسانی خویش پشیمان خواهد کرد. کما اینکه در صدر اسلام امت مظلوم اسلامی را نصرت بخشید. ملت فهیم و بابصیرت ما با حضور حماسی و چشمگیر خود در تشییع پیکر پاک شهیدان این حادثه تلخ و همچنین اجتماعات و هیئات مذهبی، پاسخ این ددمنشی‌ها را خواهند داد. خوشا به حال کسانی که در هنگام فریضه مغرب در حال زیارت حرم اهل‌بیت(ع) با بدنی خونین با خدای خویش ملاقات کردند. یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزاً عظیما
این هتک حرمت حریم اهل‌بیت(ع) و این شهادت عظیم را به محضر حضرت بقیةالله‌الأعظم ارواحنافداه، رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی و بازماندگان این واقعه دردناک تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای خانواده‌های داغدار صبر و اجر جزیل خواستارم.

  مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهرا(س)
اینگونه اقدامات در شیراز و زاهدان نشان از اوج رذالت و در عین حال ذلت دشمن زبون و دست‌نشانده استکبار و وهابیت خبیث را نشان می‌دهد.
کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و شهید‌پرور و بصیر ایران اسلامی آن‌چنان است که برای تحقق نقشه‌های شوم و توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور دست به هر کاری می‌زند و این بار حرم شاهچراغ «(ع) » را هدف تیرهای ددمنشانه خود قرار داد و تعدادی از هم‌وطنان نمازگذار و مومن را به شهادت رساند.
یقینا این حادثه اتمام حجت با همه کسانی است که در هفته‌‌های گذشته با ایجاد ناآرامی و اغتشاش در سطح خیابان‌ها زمینه را برای توطئه‌‌های دشمن و این‌گونه حوادث دلخراش و ددمنشانه فراهم کردند.
ملت شریف ایران اسلامی ثابت‌قدم و استوار در حفظ آرمان‌های والای انقلاب و راه حضرت امام خمینی «قدس الله نفسه الزکیه» و تحقق بخشیدن منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «مدظله العالی» ایستاده و در برابر اینگونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهد کرد.
گفتنی است، حجج‌اسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان ، اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجباء، رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حوزه علمیه خراسان، مدیریت حوزه علمیه استان تهران ، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه استان بوشهر، حوزه علمیه همدان، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ، سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه کشور در بیانیه‌ها و پیام‌های جداگانه‌ای اقدام تروریستی حرم مطهر امامزاده احمد‌بن موسی الکاظم(ع) را محکوم کردند.

  تشییع پرشور شهدا در شیراز و مشهدالرضا(ع)
مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور پرشور و ده‌ها هزار نفری مردم شیراز،   هفتم آبان ماه، ساعت ۹ صبح از میدان امام حسین به سمت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد.
پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همچنین پس از تشییع به یاد ماندنی در شیراز، عصر ۷ آبان با استقبال استاندار خراسان رضوی، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و ... از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد مقدس شدند. مراسم تشییع پیکرهای ۱۱ شهید از شهدای حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی(ع) با صلوات خاصه امام رضا(ع) و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، و حضور باشکوه و گسترده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از میدان بسیج مشهد به سمت حرم مطهر امام رضوی برگزار شد.
آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نماز میت را بر پیکرهای مطهر شهدا اقامه کرد.
پس از برگزاری آیین وداع با شهدا در بارگاه ملکوتی رضوی، پیکرهای مطهر به زادگاهشان منتقل و ۶ شهید هم به شیراز منتقل شدند تا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در خانه ابدی به خاک سپرده شوند.
گزارش: داوود مظاهری

برچسب ها :
ارسال دیدگاه