هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جزئیات کلاس‌های طرح رشد و تعالی طلاب

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تشریح کرد

جزئیات کلاس‌های طرح رشد و تعالی طلاب

حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه ما در پی اخلاق‌سازی در عرصه رفتارها هستیم، گفت: ضمانت اجرایی طرح رشد و تعالی و مشارکت طلاب در برنامه‌های فرهنگی را به درگیر کردن مباحث به موضوع آموزش طلبه دانستیم؛ لذا کلاس‌هایی را برای هر پایه جداگانه تعرف کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام مؤمنی، ۲۹‌دی در نشست هم‌اندیشی معاونان تهذیب مدارس علمیه استان اصفهان اظهار کرد: ما سالیان سال دغدغه‌ای در امور فرهنگی داشتیم مبنی بر اینکه برنامه‌های فرهنگی هیچ ضمانت اجرایی نداشت.
وی با بیان اینکه عدم شرکت طلاب در برنامه‌های فرهنگی، از دغدغه‌های اصلی ما بود، گفت: یک‌سری هماهنگی‌هایی را با معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان در سال قبل انجام دادیم که این ضمانت اجرایی محقق شود.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تقاضای ما از همه معاونان تهذیب در سطح مدارس علمیه این است که همه طلاب نسبت به برنامه‌های فکری اقناع و توجیه شوند، عنوان کرد: طلبه‌ها نباید به این باور برسند که رفتار و منش و کردار او برای حوزه علمیه مهم نیست و تنها می‌تواند، به امر آموزشی توجه کند.
حجت‌الاسلام مؤمنی با بیان اینکه ما در پی اخلاق‌سازی در عرصه رفتارها هستیم، ابراز کرد: ضمانت اجرایی طرح رشد و تعالی و مشارکت طلاب در برنامه‌های فرهنگی را به درگیر کردن مباحث به موضوع آموزش طلبه دانستیم؛ لذا تصویب شد، اجازه امتحان شفاهی پایه ۳و ۶ طلاب منوط به تأییدیه معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه گذاشته شود. 
وی افزود: منعطف بودن این کلاس‌ها در نحوه اجرا و میزان ساعت اجرا، از شاخصه‌های کلاس‌های طرح رشد و تعالی است.
حجت‌الاسلام مؤمنی تذکر داد: بهترین کسی که می‌تواند تشخیص بدهد، این کلاس‌های ذکرشده چگونه در مدرسه، به چه نحوی و به چه میزانی برگزار شود، معاون تهذیب مستقر در مدارس علمیه است. ما قصد نداریم، کلاس‌های تربیتی و تهذیبی به‌صورت کلاس‌های صرف آموزشی باشد. وی یادآور شد: ارتباط‌گیری دوستانه و برقراری رابطه محبتی بین استاد و طلاب، در کلاس‌های طرح رشد و تعالی یک اولویت است.
معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در پایان گفت: برای ورود به پایه ششم، طلاب مجدداً نیاز به تأییدیه معاونت تهذیب و تبلیغ دارند که در صورت تأیید معاون تهذیب مدرسه، معاون آموزش مدرسه، مجاز به گرفتن امتحان شفاهی از طلبه می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه