هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

کسب علم برای طلبه یک رسالت است

آیت‌الله جواد مروی

کسب علم برای طلبه یک رسالت است

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه گفت: کسب علم برای طلبه، نه شغل، بلکه یک رسالت است و به برکت انقلاب اسلامی ایران، این رسالت، رسالتی جهانی است و افکار دنیا تشنه آموختن معارف اهل‌بیت(ع) هستند.

مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان لرستان با حضور آیت‌الله مروی برگزار شد. در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، جمعی از مسئولان، اساتید حوزه، طلاب و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، آیت‌الله جواد مروی در این مراسم، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با بیان اینکه سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) یک خصوصیت ویژه و ممتاز است، بیان داشت: قدر این عنایت را بدانید و از زخم زبان‌ها نهراسید. مبادا گرفتاری‌های معیشتی سبب غفلت از کسب علم شما عزیزان بشود.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور در بخش بیانات خود، کسب علم برای طلبه را نه یک شغل، بلکه یک رسالت دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران این رسالت، رسالتی جهانی است و افکار دنیا تشنه آموختن معارف اهل‌بیت(ع) هستند.
وی ضمن تبریک به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند، اظهار داشت: شما طلابی که رسالت سربازی حضرت ولی عصر(عج) را به دوش می‌گیرید، بدانید که انجام این رسالت بزرگ باید با معنویت قرین باشد و این امر توصیه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است.
آیت‌الله مروی در بخش پایانی بیانات خود، طلاب را به بیداری در سحر و انس با قرآن کریم و تعظیم و تکریم استاد به عنوان اموری که موجب تقویت معنویت و تهذیب در آنها می‌شود توصیه نمود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه