هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

«أمان اهل‌الارض» در بیان رسول‌الله(ص)

ماموستا عثمان یوسفی امام‌جمعه شهر ربط سردشت

«أمان اهل‌الارض» در بیان رسول‌الله(ص)

ماموستا عثمان یوسفی امام‌جمعه شهر ربط سردشت نیز، با انتشار بیانیه‌ای، سخنان امام‌جمعه آزادشهر را محکوم کرده و آورده است: امامان معصوم(ع) در نزد پیروان مذاهب اسلامی همواره جایگاه ویژه و خاص خودشان را دارند و به‌تعبیر رسول اکرم(ص) « هم خلفائی و اوصیائی و حجج‌الله علی امتی بعدی»، ایشان اشرف آدم و اولیا و اوصیا و حجت‌الله بر عامه هستند و پیروان شافعی، آن‌ها را چراغ منیر و ستاره تابناک ولایت می‌دانند.
شافعی دوست‌دار اهل‌بیت پیامبر(ص) و امام علی(ع) بود و اشعار مختلفی در وصف و محبت آنان سروده و زمانی که بیان فضائل امام علی(ع) جرم حساب می‌شد، به بیان مناقب او پرداخته است. شافعی در زمان ‌هارون‌الرشید توسط عده‌ای شیعه خوانده شد.
فقه شافعی با وجود اصرار و تأکید بسیار بر حدیث، از روش‌های عقلی نیز استفاده کرده است. فقه او در جهان اسلام، طرفداران بسیاری دارد و به‌عنوان نزدیک‌ترین فقه اهل‌سنت به شیعه معرفی شده است.
شافعی در زمانی به امام علی(ع) اظهار مودت و موالات می‌کرد که بزرگداشت علویان و بیان مناقب آنان، گناهی نابخشودنی و موجب تعقیب و محاکمه و مجازات بود.  اقرار به امامت معصومین(ع) لازمه ایمان است و رسول‌الله(ص) آن‌ها را به‌عنوان «أمان اهل‌الارض» معرفی کرده‌اند. آسمان ولایت بدون ستارگان تابناک امامت بی‌فروغ و تاریک است.
همواره کسانی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند، بر سبیل هدایت هستند و توهین به اهل‌بیت رسول‌الله(ص) کفر و نفاق است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه