هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

وحدت مسلمین یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی است

ماموستا راستی امام‌جمعه موقت سنندج

وحدت مسلمین یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی است

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار کرد: انسجام و وحدت مسلمین یک ضرورت بسیار مهم در نظام اسلامی به‌ویژه در عصر حاضر است؛ زیرا دشمنان در این سال‌ها به انحای مختلف، به دنبال ضربه زدن به وحدت جهان اسلام بوده‌اند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کردستان گفت: خوشبختانه مسئله وحدت در ایران اسلامی، بسیار مناسب است و برای سایر کشورهای اسلامی یک الگوی بزرگ است. در کشورما با وجود تنوع قومیتی، دینی و مذهبی، فرهنگی و... تاکنون هیچ اختلاف مذهبی روی نداده است که این، نشان از بصیرت بالای این ملت دارد.
امام‌جمعه موقت سنندج تأکید کرد: وحدت در ایران و منادی وحدت بودن ایران اسلامی، به‌برکت وجود امامین انقلاب و نیز علما و روحانیون برجسته اهل‌سنت و تشیع است؛ علمایی که همواره در مسیر وفاق دینی حرکت می‌کنند و بر حفظ وحدت تأکید داشته و دارند.
این عالم اهل‌سنت افزود: خداوند متعال با نازل کردن آیه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعاً و لاتفرقوا»، اهمیت وحدت را برای مسلمین و حتی دیگر ادیان الهی تذکر و بیان می‌کند تا جایی که رسول‌اکرم(ص) برای تقویت وحدت می‌فرمایند: « مؤمن برادر مؤمن است».
امام‌جمعه موقت سنندج تصریح کرد: این کلام زیبا و قابل تأمل رسول‌اکرم(ص) این امر را به ذهن ما متبادر می‌سازد که برادر دینی در قبال برادر دینی خویش، وظایف بسیاری بر عهده دارد که مهمترین و اصلی‌ترین این وظایف، جلوگیری از اهانت به اعتقادات آنان است.
عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کردستان، با اشاره به اینکه بیان مسائل تفرقه‌انگیز خواسته دشمنان دین رسول‌الله(ص) است، تأکید کرد: بیان سخنانی که از آن بوی تفرقه و دودستگی در بین مسلمین برمی‌خیزد، چه سودی برای امت اسلامی دارد؛ جز زیان و دودستگی.
ماموستا راستی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کسی منکر اختلاف سلایق و نظرها در بین مذاهب اسلامی نیست؛ ولی این اختلاف باید در مراکز علمی و فکری همانند حوزه‌ علمیه و دانشگاه به بحث گذاشته شوند.
امام‌جمعه موقت سنندج، با انتقاد از سخنان نسنجیده گرگیج، بیان کرد: بیان سخنانی از این دست، از زبان یک عالم اهل‌سنت، نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن چهره دین و وحدت مسلمین می‌گردد؛ بلکه این سخنان برای مدت‌های مدیدی به خوراک رسانه‌ای دشمنان تبدیل خواهد شد.
این عالم اهل‌سنت افزود: محبت و ارادت اهل‌سنت به اهل‌بیت رسول‌اکرم(ص) بر کسی پوشیده نیست و هرگونه توهینی به خاندان پیامبر(ص) به‌نوعی توهین به جایگاه ایشان است؛ لذا مردم اهل‌سنت چنین گفتاری را که جایگاه فرزندان رسول‌خدا(ص) را تخریب می‌کند، به‌شدت محکوم می‌کنند.
عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کردستان در پایان با اشاره به اینکه عالم دینی باید محور اخلاقی و تربیتی خود را تقویت وحدت در جهان اسلام قرار دهد، تأکید کرد: علما و ائمه جمعه اهل‌سنت کشور، همواره از تریبون‌های مختلف برای تقویت وحدت و انسجام تلاش می‌کنند و نباید سخنان یک فرد را به ‌نام تمام اهل‌سنت نوشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه