هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

هرگونه سخنرانی و موضع‌گیری اختلاف‌انداز، حرکت در مسیر دشمن است

ماموستا عبدالسلام امامی امام‌جمعه مهاباد

هرگونه سخنرانی و موضع‌گیری اختلاف‌انداز، حرکت در مسیر دشمن است

ماموستا عبدالسلام امامی امام‌جمعه مهاباد نیز با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) جایگاه والایی در بین اهل‌سنت خصوصاً مذهب شافعی دارند، این‌گونه سخنرانی‌ها را اختلاف انداختن در بین امت اسلامی دانست و گفت: ائمه مذاهب چهارگانه اهل‌سنت، اهل‌بیت پیامبر(ص) را مورد اکرام و احترام قرار می‌دادند و در این راه، امام شافعی متحمل زحمات و مشقت‌های زیادی از جمله زندان و تهدید به قتل نیز شده است و شعری را در وصف اهل‌بیت(ع) سروده که به فارسی هم ترجمه شده ‌است.
وی ادامه داد: خداوند متعال با آیه « قل لا أسألکم علیه أجرًا إلاالمودة فی‌القربی» به پیامبر خود دستور می‌دهد که در برابر تمام فداکاری که در راه اسلام انجام داده است، چیزی جز محبت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از مردم نخواهد و به‌همین دلیل، اهل‌بیت(ع) جایگاه ویژه‌ای در بین اهل‌سنت دارند.
امام جمعه مهاباد گفت: هرگونه موضع‌گیری و سخنرانی از هر فردی که موجب اختلاف در بین امت اسلامی شود، در مسیر دشمن حرکت کردن است و کسانی که به این مسئله دامن می‌زنند یا غافل هستند و یا مزدور دشمن و اگر از دشمن غافل باشیم، ما را غارت خواهند کرد. کسانی که دانسته و یا نادانسته به مسئله اختلاف دامن می‌زنند.
امامی تصریح کرد: آیات « واعتصموا بحبل‌الله جمیعًا ولاتفرقوا» و «ولاتنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم »، همه امت اسلامی را به وحدت و همدلی و برادری دعوت می‌کند و لازم است، مسلمین در مسیر وحدت گام بردارند و اجازه خدشه‌دار شدن وحدت مسلمین را ندهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه