هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

همه علمای اسلامی در موضع‌گیری‌های خود، منافع امت اسلام را رعایت کنند

ماموستا مصطفی خاتمی امام‌جمعه اشنویه

همه علمای اسلامی در موضع‌گیری‌های خود، منافع امت اسلام را رعایت کنند

ماموستا مصطفی خاتمی امام‌جمعه اشنویه هم گفت: خداوند متعال، ما مسلمانان را به‌عنوان امت وسط معرفی می‌کند و رسول خدا(ص) به ما دستور داده است که از افراط و تفریط دوری کنیم؛ چراکه این مسئله مشکلاتی را برای امت اسلامی به وجود می‌آورد و هرگونه مطالبی که موجب جریحه‌دار شدن قلوب امت اسلامی شود، حرام است و باید از طرح آن خودداری شود.

امام جمعه اشنویه افزود: رسول مکرم اسلام(ص) حتی با یهودی‌ها طبق آیه « قل یا أهل‌الکتاب تعالوا إلی کلمة سواء بیننا و بینکم ألانعبد إلاالله و لانشرک به شیئًا» به دنبال اتحاد بود و علی‌رغم حقانیت خودشان، آن را بر ادیان دیگر تحمیل نمی‌کردند و حقوق دیگران را محترم می‌شمردند و بر مشترکات ادیان تأکید داشتند.
وی ادامه داد: مشترکات مسلمین به‌حدی زیاد است که قابل شمارش نیست و باید امت اسلامی به این مسائل تکیه کنند؛ البته آنچه که در روایات از زبان مقدس رسول مکرم اسلام(ص) مبنی بر «اختلاف امتی رحمةٌ» در مسائل فقهی است که در بین مذاهب اهل‌سنت و شیعه هم وجود دارد، این مسئله موجب پویایی و رشد جهان اسلام است که منجر بر وحدت نیز می‌شود و اما هرگونه اختلافی که منجر به نزاع بین مسلمین و جریحه‌دار کردن قلوب امت اسلامی شود، حرام است.
ماموستا خاتمی با بیان اینکه هرگونه موضع‌گیری، سخنرانی و بیانیه‌ای که موجب اختلاف شود، خطرناک و از حلقوم دشمن است، گفت: دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونستی، به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه در میان امت اسلامی هستند و بنابر فرمایش رسول مکرم اسلام(ص) «الفتنة نائمة لعن الله من أیقظها»؛ هر کسی بخواهد به این فتنه دشمن کمک کند؛ مورد لعن حضرت قرار گرفته است.
وی افزود: همه علمای اسلامی باید در موضع‌گیری‌های خود سعی کنند، منافع امت اسلامی را رعایت کرده و از طرح مباحث اختلافی خودداری کنند و همان‌گونه که رهبر انقلاب، در سنندج فرمودند، هر حلقومی که از آن ندای تفرقه بین امت اسلامی بلند شود، بلندگوی دشمن است. امت اسلامی از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بیزار است و باید در اظهار نظرها، بیانات امامین انقلاب الگو باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه