هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

سوء استفاده از تاریخ صدر اسلام برای ایجاد تفرقه حرام شرعی است

ماموستا عبدالرحمن مرادی امام‌جمعه اهل‌سنت کرمانشاه

سوء استفاده از تاریخ صدر اسلام برای ایجاد تفرقه حرام شرعی است

متن پیام ماموستا عبدالرحمن مرادی امام‌جمعه اهل‌سنت کرمانشاه، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«واعتصموا بحبل‌الله جمیعًا ولاتفرقوا...»
خداوند بزرگ در قرآن به اعتصام به حبل‌الله دعوت می‌کند و جابربن عبدالله از پیامبر مکرم اسلام(ص) نقل فرمودند: که ‌ای مردم! چیزی در میان شما بجا گذاشتم که اگر به آن متمسک شوید، هرگز گمراه نخواهید شد: ۱_قرآن کتاب خدا ۲_عترت من اهل‌بیتم. روایت صحیح و ثابت از پیامبر اعظم(ص)
در نزد اهل‌سنت مقام و منزلت اهل‌بیت مکرم(ع)  بسیار بلند و هم‌طراز کتاب خدا بیان شده است؛ کما اینکه در روایت گذشت و حرمت و احترام و محبت و مودت اهل‌بیت مکرم(ع)، از عقاید ثابت و بلاشک اهل‌سنت و جماعت به حساب می‌آید و هرگونه اسائه ادب یا خدای نخواسته توهین و اهانتی به‌منزله حرام و گناه قلمداد می‌شود.
لذا از طرف اهل‌سنت هیچ‌گاه به اهل‌بیت مکرم(ع) کوچکترین بی‌احترامی نشده و نخواهد شد و اگر هر شخصی در هر لباس، مقام و منزلتی قصد ایجاد تفرقه و توهین را به مقام شامخ اهل‌بیت(ع) داشته باشد، ابتدا از طرف خود اهل‌سنت محکوم خواهد شد.
اما گاهی پیش می‌آید یا از مطالب شخصی متوجه نمی‌شود یا سوء تعبیر می‌شود و گمان توهین و اهانت می‌شود که باید بررسی نمود که عین مطلب را از خود گوینده شنید و گاهی نخیر، شاید افرادی به‌نوعی نسبت به مقدسات اهل‌سنت و مقام اصحاب و یا امهات‌المؤمنین توهین کنند.
اما باز در این حال نباید مقابله به‌مثل نمود و نعوذ‌ بالله ما نسبت به اهل‌بیت(ع) چیزی بگوییم و بدانیم که توهین و فحاشی و سوء استفاده از تاریخ صدر اسلام برای اهداف و اغراض شخصی، حزبی یا مذهبی و ایجاد تفرقه در این باب حرام شرعی است.
دشمنان ما و لو در لباس و رنگ ما، در کمین و مترصد هستند که از عالمی سنی یا عالمی شیعه، مطلبی را بدزدند و در بوق اختلاف و تفرقه و نزاع میان امت بدمند؛ لذا ما به‌عنوان مسلمان چه شیعه و چه سنی، با تأسی از قرآن و پیامبر(ص) و رمز وحدت ما یعنی اهل‌بیت مکرم(ع) توطئه دشمنان را خنثی نموده و با اعلام عقیده به قرآن و اهل‌بیت(ع) و محبت یاران پیامبر(ص)، وحدت و یک‌رنگی و انسجام خود را اعلام می‌داریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه