هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

آن‌هایی که بر خلاف مسیر اهل‌بیت(ع) حرکت کنند، مسلمان نیستند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل‌سنت ارومیه

آن‌هایی که بر خلاف مسیر اهل‌بیت(ع) حرکت کنند، مسلمان نیستند

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه خداوند متعال محبت پیامبراکرم(ص) و همه کسانی را که به ایشان منتسب باشند، واجب کرده است، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که خداوند متعال در آیات قرآن به آن اشاره کرده است و پیامبر(ص) نیز آن را مورد تأکید قرار داده و باید مسمانان بدان پای‌بند باشند، محبت خاندان نبوت است.

وی ادامه داد: محبت به اهل‌بیت(ع) و احترام آن‌ها جزء لاینفک ایمان مسلمین است و در طول تاریخ هم، مسلمانان بدان پای‌بند بوده‌اند. خداوند متعال در آیه ۳۳ سوره مبارکه احزاب می‌فرماید: «إنما یرید‌الله لیذهب عنکم الرجس أهل‌البیت و یطهرکم تطهیراً» و اهل‌بیت(ع) را از هرگونه پلیدی پاک و مطهر می‌داند و مؤمنین و مسلمانان باید همیشه زندگی و ایمان خود را با پاکی و طهارتی اهل‌بیت پیامبر(ص) بسنجند و آن‌ها را الگوی زندگی ایمانی و دنیا و آخرت خود قرار دهند.
امام جمعه اهل‌سنت ارومیه تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) تمسک به قرآن و عترت محمد(ص) را راه نجات امت اسلامی بیان می‌کند و امت اسلامی تا زمانی که این دو امانت رسول‌خدا(ص) را داشته باشند، از مسیر الهی گمراه نخواهند شد؛ اهل‌بیت(ع) چراغ راهنما و به‌مثابه مناره تابنده برای سعادت دنیا و آخرت امت اسلامی هستند و در کلیه ادوار، اهل‌بیت پیامبر(ص) مورد احترام امت بوده است.
وی افزود: ائمه چهارگانه اهل‌سنت، همیشه به دید احترام به اهل‌بیت(ع) نگریسته‌اند و حقوق آن‌ها را آن‌گونه که در شریعت اسلامی بیان شده، رعایت کرده‌اند و اهل‌سنت به این وصیت پیامبر(ص) پای‌بند بوده‌اند. قرآن کریم در آیات مختلف از جمله، مباهله، تطهیر و... محبت به اهل‌بیت(ع) را یک فریضه واجب بیان می‌کند و لذا بی‌احترامی به اهل‌بیت(ع) کفر است.
کلشی‌نژاد بیان کرد: امام شافعی یکی از ائمه چهارگانه اهل‌سنت در شعری به وصف اهل‌بیت(ع) می‌پردازد و بیان می‌کند که هر کس در نماز به اهل‌بیت صلوات نفرستد، نمازش باطل است و اگر آن ارادت و عشق و محبت خود را به کسانی که منتسب به پیامبر(ص) هستند، ابراز نداریم، عبادت ما مورد قبول نیست و به‌همین دلیل هم جایگاه سادات در بین اهل‌سنت یک جایگاه خاصی است.
وی گفت: آن‌هایی که بر خلاف مسیر اهل‌بیت(ع) حرکت کنند، مسلمانان نیستند و هیج مسلمانی نمی‌تواند ادعای اسلام بکند؛ اما در قلب و دل و جان او محبت اهل‌بیت(ع) نباشد و محبت و مودت به اولاد رسول‌خدا(ص) یک فریضه الهی است و این مسئله مهم‌ترین محور برای وحدت و برادری در بین امت محمد(ص) می‌باشد و لذا چنین سخنان ناسنجیده‌ای در آستانه ایام فاطمیه، بازی کردن در زمین دشمن است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه