هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

وحدت، خط قرمز مسلمین است

ماموستا خدایی امام جمعه بانه

وحدت، خط قرمز مسلمین است

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین برنامه‌ها و کارهایی که رسول اکرم(ص) در جامعه اسلامی پیاده کردند، تقریب و وحدت بیشتر بین برادران دینی بود.

این عالم اهل‌سنت ادامه داد: این حرکت حکیمانه رسول خدا(ص) در راستای وحدت مسلمین باعث شد که تمدن جدید اسلامی با سرعت خارق‌العاده‌ای، جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد؛ لذا این کار رسول خدا(ص) به همه ما نشان می‌دهد که وحدت، یک ابزار قدرتمند برای رسیدن به اهداف متعالی در جهان اسلام است.
وی با اشاره به اینکه وحدت نباید دستمایه برخی از علما و روحانیون حاشیه‌دار قرار بگیرد، تأکید کرد: وحدت، خط قرمز مسلمین است؛ تعرض به عوامل وحدت‌زا در جهان اسلام بزرگترین خطری است که اکنون مسلمین را تهدید می‌کند؛ بنابراین هر کسی که این موضوع را ملعبه و بازیچه سخنان خود قرار دهد در اصل علیه رسالت پیامبر(ص) قیام و سرکشی کرده است.
امام جمعه بانه با اشاره به سخنان مولوی گرگیج، گفت: سخنان این روحانی اهل‌سنت نه‌تنها خلاف باورهای مردم اهل تسنن بود؛ بلکه کلام وی سرشار از حرمت‌شکنی و وحدت‌شکنی علیه برادران مذهبی بود که ملت بصیر ایران این سخنان و توطئه را به‌خوبی درک کردند و نسبت به آن واکنش بجا و به‌موقعی نشان دادند.
ماموستا خدایی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که سخنان و مطالب تفرقه‌انگیز در جامعه رواج پیدا کنند، تأکید کرد: متأسفانه به‌عینه شاهد یک ولنگاری بی‌سابقه در فضای مجازی هستیم؛ به‌نحوی که ادامه این بی‌توجهی به فضای مجازی و محتوای آن، می‌تواند وحدت و انسجام در جامعه را دستخوش بسیاری از مشکلات کند.
امام جمعه بانه در ادامه با اشاره به اینکه موضوع وحدت در کشورمان حل شده است، بیان کرد: قرن‌های متوالی است که ادیان و مذاهب مختلف در این کشور به‌صورت کاملاً مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و بعضاً دیده می‌شود که پیوندهای خانوادگی نیز بین آنها انجام شده است که این نشان از بصیرت و بینش بالای ملت ایران در مقوله وحدت دارد.
ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: مردم اهل‌سنت در کلام و عمل، محبت خود به اهل‌بیت(ع) رسول اکرم(ص) را ثابت کرده‌اند و هر کسی که به‌نام اهل‌سنت، به فرزندان رسول خدا(ص) توهین کند نه‌تنها او را نمی‌توان از برادران اهل‌سنت دانست؛ بلکه از دایره مسلمانی خارج است.
چندین تن از ائمه جمعه اهل‌سنت کرمانشاه با صدور بیانیه‌هایی، اهانت به اهل‌بیت(ع) را محکوم کردند و این حرکات را دسیسه دشمنان اسلام و مسلمین دانستند و بر ضرورت حفظ وحدت تأکید کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه