هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نسخه Pdf

علمای فریقین اظهارات امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر را محکوم کنند

استاد رشاد

علمای فریقین اظهارات امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر را محکوم کنند

به گزارش  خبرگزاری رسا،  استاد رشاد پیش از آغاز درس خارج فقه، به اتفاقات اخیر در خطبه‌های نمازجمعه آزادشهر توسط گرگیج اشاره و اظهار کرد: آیا غرض او کسب شهرت و موقعیت بین گروهی و جمعیتی از مخالفان نظام در داخل و بیرون مرزهاست؟ کسب موقعیت در میان مخالفان اهل‌بیت(ع) است؟ آیا درحال انجام مأموریتی است که از بیرون مرزها به او ارائه می‌شود؟ هر چه هست، عمل قابل تحملی نیست و این رفتارها در زمره بخشی از آن نقشه‌ای است که در دامن زدن به نزاع میان فرق و مذاهب و اختلاف میان مسلمانان از سوی بیگانگان طراحی و مدیریت می‌شود.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با بیان اینکه بی‌شک چنین کسانی در متن نقشه دشمن ایفای نقش می‌کنند، گفت: قهراً و اولاً انتظار می‌رود، برای حفظ وحدت و برای تبرئه خویش، علمای اهل‌سنت چه در داخل و چه در خارج از کشور، از سخنان این شخص جاهل تبری بجویند. برای اینکه آنان متهم به تأیید نشوند و به مشارکت هتاکی به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) که یکی از دو ثقلی است که به‌مثابه میراث نبوی تا قیامت در اختیار بشر و مسلمین قرار گرفته، باید خود آنان نیز، این عمل را محکوم کنند و پاسخ این شخص جاهل را با استدلال علمی و متقن بدهند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه استان تهران گفت: از علمای فریقین انتظار می‌رود، نسبت به این سخن موضع بگیرند و آن را محکوم کنند تا هم خودشان را تبرئه کنند و هم پاسخ سخیف این فرد جاهل را بدهند. با توجه به تداوم هتاکی‌های این انسان جاهل در حوزه‌های مختلف سیاسی و مسایل نظام، می‌طلبد، مسئولان ذی‌ربط نیز این مسأله را مورد بررسی قرار دهند. مبادا این عناصر عوامل رسمی بیگانگان باشند یا اگر رسماً هم عامل بیگانگان نباشند، مورد حمایت آنان باشند و جریان‌های برون‌مرزی و دستگاه‌های جاسوسی بر گرده این حمالان بی‌سواد سوار شده باشند و لگام این افراد در دست دشمنان باشد. این را باید مسئولان بررسی کنند و بر اساس قانون با این عالمان برخورد کنند. آن‌چیزی که مهم است، حفظ وحدت مسلمانان و حفظ حریم اهل‌بیت(ع) و رعایت مقدسات فریقین است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه