هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

چرایی هجمه علیه حوزه‌های علمیه خواهران در اولویت برنامه‌های دشمن

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

چرایی هجمه علیه حوزه‌های علمیه خواهران در اولویت برنامه‌های دشمن

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: جهان استکبار در تهاجم نرم خود، گروه بانوان را در اولویت تهاجم قرار داده است؛ زیرا هم خود مؤثر هستند و هم در نزدیکان و محیط اجتماعی تأثیرگذارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ۱۶‌آذر در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با بیان اینکه نظام بشریت بر پایه هدایت استوار است، گفت: بر این اساس حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران نقش مهمی دارند.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جهان استکبار در تهاجم نرم خود، گروه بانوان را در اولویت تهاجم قرار داده است؛ زیرا هم خود مؤثر هستند و هم در نزدیکان و محیط اجتماعی تأثیرگذار هستند.
وی افزود: در جبهه مقاومت ایران، نقش مهمی برعهده بانوان است و حوزه‌های علمیه بانوان، به‌عنوان مغز متفکر این جبهه، در تولید علم جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: هیچ‌گاه حوزه‌های علمیه خواهران، به‌میزان کنونی اهمیت نداشته است و جبهه استکبار هیچ‌گاه به این اندازه به بانوان اهمیت نداده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به بانوان با استعداد در این حوزه، گفت: می‌توان از این ظرفیت در حوزه بین‌المللی هم استفاده کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر یادآور شد: در حدود ۱۲ سال گذشته، نزدیک به ۱۲ هزار متر مربع به فضای حوزه‌های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار، در مجموع در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، به حدود ۲۱۱ هزار مترمربع فضای حوزوی رسیده‌ایم.
امام جمعه بوشهر از تأمین منابع پژوهشی، تربیت اساتید و ایجاد جشنواره‌های پژوهشی، به‌عنوان فعالیت‌های پژوهشی در عرصه بانوان بوشهر یاد کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار برتر همایش علامه بلادی نیز به بانوان تعلق دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌هایی برای تألیف کتب حوزوی در استان بوشهر، افزود: یک مرکز انتشارات و کارگروه پژوهش، از این فعالیت‌های علمی حمایت می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: برنامه ما برای افق ۱۴۰۴، ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود ۹۰ درصد این افق دست یافته‌ایم.
 
   دشمن برای تغییر هویت دینی مردم بر امر جوانان و زنان تمرکز کرده است
حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور نیز در این دیدار، گفت: افتخار ما این است که در حوزه‌های علمیه خواهران، در را به روی اندیشه‌های نو باز گذاشته‌ایم و سعی می‌کنیم، دستگاهی باشیم که قدرت حل مسئله داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: امیدواریم زیر سایه نمایندگان مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه خواهران به رشد و بالندگی کافی برای پاسخ به مسائل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دست یابند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور، با بیان اینکه دشمن به‌شدت بر امر زنان تمرکز کرده و امر جوانان و زنان برای تغییر در هویت دینی مردم ایران مورد توجه است، گفت: دشمن حتی در یک حرکت پیش‌دستانه به سمت کودکان و نوجوانان حرکت کرده است.
وی با اشاره به دوراندیشی امام راحل(قد) برای ایجاد فرصت حضور برای اقشار مختلف مردم، گفت: یکی از تدابیر رهبران بزرگ، ایجاد ظرفیت و فعال‌سازی ظرفیت‌های خاموش اجتماعی است. زنان یکی از ظرفیت‌های خاموش ایران بودند که امام راحل(قد) انقلاب را با فعال کردن ظرفیت آنان به ثمر رساند.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام راحل(قد) جنگ را به کمک آنان به فرجام رساندند و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری بر این مسئله تمرکز داشتند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، ظرفیت بزرگ جوانان را به صحنه آوردند، ادامه داد: دشمن هم به‌صورت دقیق راهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب را تشخیص داد و تلاش می‌کند، آن را خاموش کند یا تغییر دهد که در این راستا با فعال‌سازی این ظرفیت، گذر از بحران‌ها هموار می‌شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور سرمایه‌گذاری دشمن بر مسئله زنان را نشانه قوی شدن جمهوری اسلامی دانست و گفت: این نهاد فرصت بی‌بدیل انقلاب اسلامی برای زنان کشور است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین صفایی بوشهری را از اتفاقات مبارک برای استان بوشهر دانست و گفت: ایشان زمینه حداکثری را برای رشد حوزه‌های علمیه فراهم کرده‌اند.
وی فراهم کردن سطح سه و چهار حوزه و نیز حضور بانوان در سطوح عالی و تخصصی در استان بوشهر را خواستار شد و اضافه کرد: شاخص‌های امیدبخشی در مورد ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین بهجت‌پور، گسترش رشته‌های سطح عالی و تخصصی را زمینه ایجاد فرصت‌های اثربخش‌‌تر دانست و گفت: پیچیده شدن مسائل مختلف ممکن است، حتی دستگاه‌های بین‌المللی را به مسیر غلط بکشاند؛ از این‌رو ورود تخصصی به مسائل ضروری است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه