هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فرهنگ انقلاب اسلامی با داعیه تمدن‌‌سازی سرآغاز تحولات بزرگ در سطح جهانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر کردستان

فرهنگ انقلاب اسلامی با داعیه تمدن‌‌سازی سرآغاز تحولات بزرگ در سطح جهانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد مقاومت در برابر جریان انگلیسی‌سازی در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انقلابی با داعیه تمدن‌‌سازی در برابر تفکر سلطه‌گرایانه غرب قد علم کرده‌ و این حرکت می‌تواند، سرآغاز تحولات بزرگی در سطح جهانی شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری، به‌منظور دیدار با علما و روحانیون اهل‌سنت و تشیع کردستان، خانواده‌های شهدا و بررسی فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه وحدت و انسجام اسلامی، ۱۰‌آذر برای مدت سه روز به استان کردستان سفر کرد.
 
  هرگونه انحصارگرایی در زمینه قومیتها نشأتگرفته از تفکرات غربی است
به گزارش خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، 10‌آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال جهانی کردن همه ملت‌ها در راستای تفکرات لیبرالسیم است؛ بنابراین در 2 دهه گذشته شاهد اجرای پروژه جهانی‌سازی از سوی مستکبران برای نهادینه شدن مکتب لیبرالسیم در دنیا هستیم.
وی اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه رسانه‌ها رشد داشته‌اند، همین رسانه‌‌ها به‌نوعی باعث شده‌اند که زبان و خط محلی به حاشیه برود که این مسئله ناگواری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اینکه در مقابل جهانی‌سازی با پدیده جهانی شدن هم مواجه هستیم، گفت: هرگز با جهانی شدن مخالف نبوده و نیستیم؛ بلکه مخالفت ما با جهانی‌سازی اجباری است که به‌تدریج فرهنگ ما را تخریب می‌کند و از بین می‌برد.
وی، با بیان اینکه هرگونه انحصارگرایی در زمینه قومیت‌ها نشأت گرفته از تفکرات غربی است، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ انقلابی با داعیه تمدن‌‌سازی در برابر تفکر سلطه‌گرایانه غرب، قد علم کرده‌ و این می‌تواند سرآغاز تحولات بزرگی در سطح جهانی شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: وحدت در داخل کشور و الگو شدن ایران اسلامی، باعث شده است که استکبار جهانی دست به هر عملی بزند که جلوی این رویه را بگیرد؛ ایجاد و تسلیح گروهک داعش، تنها نمونه کوچکی از این تلاش‌های مذبوحانه دشمنان است.
 
  کسانی که از سازش با صهیونیستها سخن میگویند، دشمنان رسولخدا(ص) هستند
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری، در «همایش طلاب و روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته کردستان» هم که ۱۰‌آذر در مرکز بزرگ اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز کردستان با همراهی روحانیون و مردم اهل‌سنت و اهل تشیع، به‌عنوان مرزدارانی غیور و دلاور در کشور شناخته می‌شود و بی‌شک این امنیت مرهون تعامل برادران اهل‌سنت و اهل تشیع در این خطه از ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی فکر و ذهن جوانان ما را هدف قرار داده‌اند؛ لذا اینجاست که روحانیون و علمای دین باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به هوشیاری خانواده‌ها در برابر جنگ نرم دشمنان، تأکید کرد: کسانی که در جهان اسلام از سازش و همسویی با رژیم غاصب صهیونیستی سخن به میان می‌آورند، دشمنان رسول‌خدا(ص) هستند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین شهریاری با اشاره به ضرورت تعامل با همسایگان، برای توسعه و گسترش اقتصاد کشور، بیان کرد: انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از برادران اهل‌سنت می‌باشد، این مهم را گوشزد کرد که در این نظام اصل شایسته‌سالاری است و نه قومیت و مذهب.
گفتنی است،‌ در پایان این همایش از خانواده شهیدان ماموستا حسام‌الدین مجتهدی، ماموستا شیخ‌الاسلام، ماموستا برهان عالی، ماموستا ملاحیدر فهیم، ماموستا حیدر مصطفوی، سید محمدسعید حسینی و فاطمه اسدی تجلیل شد.
 
  طلاب اهلسنت کردستان راه را بر توطئههای دشمنان بستهاند
ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این همایش، با بیان اینکه استان کردستان به‌عنوان استان وحدت‌محور شناخته می‌شود، از مشکلات مالی مراکز دینی گله کرد و در عین حال خاطرنشان نمود: خوشبختانه وجود ۴ هزار طلبه اهل‌سنت در کردستان راه را بر توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب بسته است که این یک موهبت الهی و دینی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین عسگری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این همایش، با اشاره به اینکه روحانیون و علما، دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده‌اند، گفت: کردستان در راه ایجاد وحدت و نیز جلوگیری از پیاده شدن توطئه‌های دشمنان، تاکنون ۵۴ شهید روحانی در راستای حفظ و اقتدار این نظام تقدیم نموده است.
وحدت بین برادران اهل‌سنت و تشیع در ایران بسیار ممتاز است
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، ۱۰‌آذر در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز، اظهار کرد: تلاش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نزدیکی و وحدت بیشتر بین برادران دینی است؛ لذا دسترسی به این مهم، نیازمند تبیین و تفسیر اصول ناب اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر وحدت بین برادران اهل‌سنت و تشیع در ایران بسیار ممتاز است و این می‌تواند، برای دیگر بلاد اسلامی به‌عنوان الگو و نماد باشد؛ لذا باید از این ظرفیت برای توسعه کشور در همه ابعاد استفاده کرد.
وی گفت: اکنون که وضعیت گروهک تروریستی داعش در منطقه کاملا تضعیف شده است، بهترین فرصت برای هم‌افزایی و گفت‌وگو بین اقوام و مذاهب اسلامی در داخل و خارج از کشور می‌باشد.
 
  وضع معیشتی طلاب کردستانی مناسب نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز در این دیدار، اظهار کرد: برنامه‌های دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان، در راستای محقق شدن منویات رهبر معظم انقلاب و تقویت هرچه بیشتر وحدت بین اهل سنت و تشیع در این استان است.
وی بابیان اینکه همه مراکز دینی استان در راستای افزایش وحدت تلاش می‌کنند، وضعیت معیشتی روحانیون و طلاب این استان را نامناسب دانست.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه باید زمینه توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج مهیا شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در مراکز دینی و علمی استان کردستان، نیروهایی متعهد، باتقوا و... تربیت شوند که بتوانند، به‌خوبی اصول و مبانی دینی را در جامعه بسط و توسعه دهند.
گفتنی است، دیدار با خانواده‌های شهدای وحدت، نخبگان علمی و دینی، ائمه جمعه شهرستان‌های بانه، سقز و سنندج، حضور در برنامه زنده سیمای مرکز سنندج، از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در این سفر بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه