هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 689

اخبار کوتاه جهان

  روسیه
آزمایش موشک ضد ماهواره با موفقیت انجام شد: چندی پیش مقام‌های ارشد آمریکایی و انگلیسی درباره سرنگون کردن یک ماهواره توسط روسیه در فضا جنجال ایجاد کردند. وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور با موفقیت سامانه ضد ماهواره آزمایش کرده است.
غرب مقصر بحران پناهجویان است: رئیسجمهور روسیه: فراموش نکنیم که بحران‌های مرتبط با مهاجران از کجا آمده است. آیا بلاروس در این مشکلات پیشگام است؟ خیر، علل این بحران‌ها را خود کشورهای غربی و اروپایی ایجاد کردند.

   افغانستان
داعش در افغانستان دوباره جان گرفت: نماینده سازمان ملل در امور افغانستان: حملات گروه داعش در این کشور در سال جاری میلادی نسبت به گذشته به‌صورت فزاینده افزایش یافته است. عامل افزایش فعالیت داعش، ناتوانی طالبان در جلوگیری از گسترش فعالیت این گروه است.
خروج یک میلیون مهاجر افغان از ایران: براساس اعلام سازمان بین‎المللی مهاجرت، یک میلیون و ۳۱ هزار پناه‌جوی افغان از ابتدای سال میلادی از ایران به کشورشان بازگشته‌اند.

   عربستان
عربستان باید بمب هستهای داشته باشد: پس از افشاگری‌ منابع خبری در خصوص تلاش‌های پنهانی ریاض برای تهیه کیک زرد، ترکی‌الفیصل رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی گفت: باید هرچه لازم است، حتی توسعه یک بمب هسته‌ای را انجام دهیم.

  فلسطین
تصویب پیشنویس قطعنامه حاکمیت دائمی فلسطین: سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه «حاکمیت دائمی فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی از جمله بیت‌المقدس شرقی و حاکمیت شهروندان عرب بر منابع طبیعی جولان اشغالی سوری» را تصویب کرد. 157 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت دادند.

   آمریکا
ایران میتواند هزینههای سنگینی را به نیروی دریایی آمریکا تحمیل کند: نشریه «نشنال اینترست»: به‌نظر می‌رسد که تهران توانسته است، با به‌کارگیری نیروهای دریایی سبک با هزینه کم، آمریکا را در عرصه‌ای که مایل به تقابل نیست، به مخمصه بیندازد. جای تردید نیست که تهران می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر آمریکا تحمیل کند و در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد.
پنهانکاری کشتار زنان و کودکان سوری با ادعای جنگ با داعش: روزنامه «نیویورک تایمز»: ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹، حملات هوایی در سوریه را که منجر به کشته شدن ۶۴ زن و کودک گردید و جنایت جنگی بالقوه در جریان مبارزات ادعایی علیه داعش محسوب می‌شود، پنهان کرده است.
ایران تولید تجهیزات سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کرده است: روزنامه والاستریتژورنال: ایران از اواخر ماه آگوست موفق به تولید تعداد قابل‌توجهی قطعات سانتریفیوژ شده است.
ایران به نقطه بدون بازگشت به برجام نزدیک میشود: نماینده آمریکا در امور ایران: اگر ایران با این سرعت، پیشرفت‌هایی را که در زمینه هسته‌ای انجام داده، ادامه دهد، به نقطه بدون بازگشت برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نزدیک می‌شود.

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
مشاهده تأسیسات حیاتی صهیونیستها با دقت ۵ سانتیمتر: گروه هکری عصای موسی در غافلگیری جدید، با انتشار ویدئویی اعلام کرد: به اطلاعات دولتی رژیم‌صهیونیستی شامل تصاویر سه‌بعدی از فلسطین اشغالی دست پیدا کرده است. این اقدام، دور زدن ممنوعیت بین‌المللی است که از دسترسی به تصاویر دقیق هوایی از این مناطق جلوگیری می‌کند. دقت تصاویر ۵ سانتی‌متر و حجم فایل‌ها، تصاویر و نقشه‌ها ۲۲ ترابایت است.
ترامپ و بایدن مقابل ایران گزینه نظامی نداشتند: یاکوف عمیدرور مشاور سابق نتانیاهو: ایرانی‌ها از سرگیری مذاکرات را به تعویق انداختند؛ زیرا متوجه شدند گزینه نظامی، نه در دولت ترامپ و نه در دولت بایدن وجود ندارد. 
مستخدم خانه وزیر جنگ رژیمصهیونیستی، جاسوس ایران است: وزارت دادگستری رژیم‌صهیونیستی مدعی شد، یک نظافت‌چی در خانه بنی‌گانتز وزیر جنگ این رژیم، به جاسوسی برای یک گروه هکری که ادعا می‌شود مرتبط با ایران است، بازداشت شده است.
بازتاب پرواز بالگرد ارتش، بالای ناو آمریکا: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، با اشاره به پرواز بالگرد ایرانی بر روی ناو آمریکایی در خلیج فارس نوشت: خلبانان ایرانی در ارتفاعی پایین حضور خود بر فراز ناو هواپیمابر آمریکایی را به تصویر کشیدند.
اعتراف به ضعف شدید رژیم صهیونیستی: اسحاق بریک افسر عالیرتبه سابق ارتش رژیم صهیونیستی: ارتش اسرائیل ضعیف‌تر از آنی است که نشان داده می‌شود و در جنگ‌های آینده ضعف‌های این ارتش آشکارتر خواهد شد. جنگ آتی شاهد فرو ریختن هزاران موشک و صدها هواپیمای بدون سرنشین علیه جبهه داخلی اسرائیل خواهد بود. در جنگ بعدی مهاجران اسرائیلی شرایطی را تجربه خواهند کرد که تاکنون در هیچ جنگی قبلاً به چشم ندیده‌اند.
تهدید رئیس شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی به افشاگری: رئیس شرکت استارت‌آپی و فناوری «ان‌اس‌او» که متهم به فروش فناوری جاسوسی به کشورهای مختلف جهان است، تهدید کرد: در صورت عدم حمایت تل‌آویو، رسوایی‌های شخصیت‌های سیاسی را افشا خواهد کرد. بعد از تهدید رئیس ان‌اس‌او، مسئولان رژیم اشغالگر قدس، فشار خود را بر دولت آمریکا جهت برداشتن نام این شرکت از لیست سیاه آغاز کردند.

   آژانس بینالمللی انرژی اتمی
ایران بازرسان ما را شدیداً بازرسی میکند: آژانس انرژی اتمی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد ایران به حدود ۱۴۸ کیلوگرم رسیده است. ایران همچنان به نقض بسیاری از محدودیت‌های برجامی ادامه می‌دهد. ما همچنان قادر به نصب دوربین‌های جایگزین در تسای کرج نیستیم. بازرسان ما در ایران همچنان در معرض بازرسی‌های فیزیکی شدید توسط مقامات امنیتی در تأسیسات هسته‌ای ایران قرار دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه