هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ما عزتمندی را با پیروی صادقانه از ولایت‌فقیه آموختیم

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان

ما عزتمندی را با پیروی صادقانه از ولایت‌فقیه آموختیم

حجت‌الاسلام سید‌هاشم صفی‌الدین تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، برگرفته از اسلام اصیل است و ما آن را با پیروی صادقانه از ولی‌فقیه آموختیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید‌هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در همایشی در خصوص سیره شهدا و ادبیات مقاومت، با بیان اینکه برخی در لبنان با تمام وقاحت می‌گویند که فرهنگ ما به فرهنگ تاریخی لبنان شباهت ندارد، افزود: چرا از فرهنگی که باعث آزادی و عزتمندی ماست و دست قاتلان و کسانی که ما را در زندان‌ها شکنجه داده و موجودیت ما را تهدید کرده‌اند، کوتاه کرده است، ناراحت هستید؟!
عضو ارشد حزب‌الله با تأکید بر اینکه این فرهنگ برگرفته از اسلام اصیل است و ما آن را با پیروی صادقانه از ولی‌فقیه آموختیم، اظهار داشت: فرهنگ ولایت‌فقیه بر تمامی لبنانی‌ها حق دارد؛ چراکه همین فرهنگ، به لبنان عزت، آزادی، کرامت و شرافت بخشیده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ ولایت‌فقیه، فرهنگ محبت، دوستی، ایثار، صبر و بصیرت است، گفت: فرهنگ ما هیچ عیبی ندارد؛ بلکه عیب در منافعی است که دل‌های برخی‌ها را در کشور کور کرده است.
حجت‌الاسلام صفی‌الدین اشاره کرد: مشکلات ۳۰ ساله لبنان تنها مرتبط با سیستم مالی، اقتصادی و مدیریت سیاسی و مالی فاسد نیست؛ اگرچه این مسئله نقش بزرگی دارد؛ اما فرهنگ پادشاهی و گرایش به سوی مال و صاحبان اموال در این کشور رخنه کرده است.
وی بیان داشت: فرهنگ پادشاهی، انسان‌ها و ارزش‌ها را از بین برد و همه‌چیز را با مال درآمیخت و کسانی که حکومت را در دست دارند، بندگان مال شدند و این بدترین چیزی است که لبنان شاهد آن است.
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ما در مقابل، فرهنگ عزت و کرامت و عدم تسلیم و شکست و ضعف را ارائه دادیم و همچنان در این مسیر باقی خواهیم ماند، افزود: یکی از عظمت‌های مقاومت، همین بُعد فرهنگی است.
حجت‌الاسلام صفی‌الدین در پایان گفت: برخی به این نتیجه رسیدند که بزرگترین نقطه قوت مقاومت، همین فرهنگ آن است؛ لذا به هدف قرار دادن آن روی آوردند و بر خصوصیات و عناصر قدرت آن متمرکز شدند. امروز لبنان مورد حملات فرهنگی و رسانه‌ای سیاسی و روانی قرار دارد که مقاومت و این فرهنگ اصیل را هدف قرار می‌دهد؛ البته هر قدر فشار آنها بیشتر شود، قدرت، ریشه و بازدارندگی این فرهنگ بیشتر می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه