هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نقش خاندان حکیم در دفاع از اسلام در زمان حکومت صدام بسیار برجسته است

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار سیدریاض حکیم

نقش خاندان حکیم در دفاع از اسلام در زمان حکومت صدام بسیار برجسته است

این مرجع تقلید گفتند: امروز فقط با گفتن و نوشتن کار پیش نمی‌رود؛ بلکه باید تمامی علما و مردم مسلمان برای دفاع از اسلام، با تمام وجود به میدان بیایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۲۶‌آبان در دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدریاض حکیم، گفتند: یکی از موضوعات بسیار مهم که لازم است اطلاع‌رسانی شود، این است که مردم بدانند علما چه می‌گفتند و در مقابل جریان‌های استبداد و استکبار چگونه مجاهدت می‌کردند و در دفاع از اسلام در مقابل زورگویان به چه شکل ایستادگی می‌کردند.
معظم‌له در ادامه با اشاره به تلاش‌های علما در جهت حفظ و نشر دین، افزودند: متأسفانه دشمنی با اسلام و جریان‌های اسلام‌ستیز در هر زمانی وجود دارد. منتهی شکل آن در هر دوره‌ای عوض می‌شود؛ از این‌رو علما باید همیشه در میدان باشند و هیچ‌وقت منزوی نباشند و باید فداکاری‌های علما برای مردم تشریح شود.
این مرجع تقلید در ادامه، به اهمیت جایگاه مرجعیت اشاره و تصریح کردند: در زمان حکومت صدام، نقش علما و به‌ویژه خاندان حکیم که از خاندان علم و فقاهت و از برجستگان حوزه علمیه نجف اشرف محسوب می‌شوند، در هدایت مردم و دفاع از اسلام و زنده نگهداشتن فرهنگ اهل‌بیت(ع) بسیار برجسته بود و آنان در این راه شهدای فراوانی دادند.
ایشان با بیان اوضاع مسلمانان در گوشه و کنار جهان، گفتند: متأسفانه استکبار جهانی هر روز به‌شکلی علیه اسلام و مسلمانان فتنه به راه می‌اندازد. طراحی نقشه‌ها از سوی آمریکا و با پول عربستان سعودی، از سوی رژیم کودک‌کش صهیونیستی اجرا می‌شود. شما امروز ببینید، در فلسطین، افغانستان، بحرین و یمن چه خبر است!
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در ادامه افزودند: امروز فقط با گفتن و نوشتن کار پیش نمی‌رود؛ بلکه باید تمامی علما و مردم مسلمان برای دفاع از اسلام، با تمام وجود به میدان بیایند. جریان افغانستان و کشتن شیعیان و کشتار مردم بی‌دفاع یمن، اتفاقات کوچکی نیست و وظیفه ما در قبال این جریان‌ها خیلی سنگین است: لذا باید ابتدا بین مسلمانان وحدت و اتحاد ایجاد شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه