هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دیدار شیخ زکزاکی با خانواده شهدای فاجعه زاریا

دیدار شیخ زکزاکی با خانواده شهدای فاجعه زاریا

رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، در دیدار اعضای خانواده‌های شهدای فاجعه شهر زاریا، اظهار کرد: آنچه که در دسامبر سال ۲۰۱۵ در حسینه بقیة‌الله(عج) اتفاق افتاد، در ادامه واقعه کربلا و نهضت با برکت امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از اعضای خانواده‌های شهدای فاجعه شهر زاریا، با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در محل اقامتگاه ایشان در شهر ابوجا دیدار و گفت‌وگو کردند.
شیخ ابراهیم زکزاکی در این دیدار صمیمی، ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده معظم شهدا، حادثه هجوم نظامیان و عوامل حکومتی به حسینه بقیة‌الله(عج) شهر زاریا را که به اسارت وی و همسرش و نیز شهادت جمع کثیری از شیعیان این منطقه انجامید، بازخوانی کرده و آن را فاجعه خون‌بار نامید و افزود: آنچه که در دسامبر سال ۲۰۱۵ در این حسینه اتفاق افتاد و بسیاری از شما در آن حادثه جوانان و عزیزان خود را از دست دادید، در ادامه واقعه کربلا و نهضت با برکت امام حسین(ع) بود.
یادآوری می‌شود، حادثه خونین شهر زاریا در دسامبر سال ۲۰۱۵ رخ داد که طی آن ارتش نیجریه با یورش به حسینیه شیعیان در زاریا و منزل شیخ زکزاکی و همچنین دستگیری وی، فاجعه و قتل‌عام بزرگی را رقم زد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه