هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ در مؤسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی عراق هستند

مدیر روابط ‌سیاسی کتائب حزب‌الله

آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ در مؤسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی عراق هستند

مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب‌الله عراق، گفت: آمریکایی‌ها در حال نفوذ و اثرگذاری در مؤسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی عراق بوده و می‌خواهند جای پای خود را به این شکل در عراق نگه‌ دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی العبودی مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب‌الله عراق در دیدار با رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه رویکرد کتائب بیشتر فرهنگی و اجتماعی بوده است، افزود: اما با ظهور داعش، تمرکز عمده این جریان به‌سمت نظامی گرایش پیدا کرد.
العبودی در بخش دیگری از سخنان خود، به خروج آمریکایی‌ها از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر به‌شکل ذلیلانه در حال اخراج از عراق بوده و به‌دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای خروج از این کشور هستند.
مدیر دفتر روابط سیاسی کتائب حزب‌الله عراق خاطرنشان کرد: آمریکایی به‌شدت مؤسسات مدنی و مراکز فرهنگی و اجتماعی را فعال کرده و در حال نفوذ، حضور و اثرگذاری خودشان در این بخش بوده و می‌خواهند، جای پای خود را به این شکل نگه‌ دارند که در این راستا نیاز است، در زمینه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی حضوری جدی‌تر و فعال‌تر داشته باشیم و از دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این زمینه تقاضای همکاری داریم.
در این نشست رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز ضمن خیرمقدم و اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با مراکز علمی عراق، اظهار کرد: در حال حاضر، جهاد اصغر در عراق به پایان رسیده و جهاد اکبر آغاز شده است که باید در جهاد اکبر کارهای نرم‌افزاری و علمی بیش‌از پیش نمود پیدا کند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شمس‌الله مریجی که به‌‌‌لحاظ مطالعاتی آشنایی با فضای داخلی عراق دارد، تصریح کرد: هم‌چنین باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اندیشه‌ای و اجتماعی سبقه جدی‌تر و فعال‌تری به خودش بگیرد تا بتواند، هم نیروهای موجود را حفظ کرده و هم اینکه سبب جذب و اثرگذاری طیف بیشتری از جامعه عراق باشد.
رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به همکاری‌های نزدیک عراق، سوریه و لبنان در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، گفت: زمان آن رسیده که دست‌به‌دست هم بدهیم و با تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، آن‌ها را غنا بخشیده و جبهه دین و محور مقاومت را نیز تقویت ببخشیم. در این راستا نیز دانشگاه باقرالعلوم(ع) آمادگی همکاری با علاقه‌مندان و مشتاقان به بحث‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی را دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه