هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی ویژه طلاب و خانواده‌های حوزویان

برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی ویژه طلاب و خانواده‌های حوزویان

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی ویژه طلاب و خانواده آنها خبر داد.



حجت‌الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در اصفهان، درباره برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی، گفت: به‌فضل الهی و با حمایت معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان، طرح برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی در سطح طلاب و خانواده‌های آنان قوی‌تر از سال‌های قبل برگزار گردید.
وی در مورد اهداف این دوره‌ها، ادامه داد: مهارت‌آموزی، تعمیق باورها و رشد استعدادها، از اهم اهداف برگزاری دوره‌های مهارتی و معارفی است.
 مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، در مورد کیفیت برگزاری دوره‌ها اظهار کرد: در دو سال اخیر، غالب دوره‌ها از حضوری به مجازی تبدیل گردید و مورد استقبال طلاب و خانواده‌هایشان قرار گرفت و در ایامی که مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت بود، جلسات به‌صورت حضوری نیز برگزار می‌گردید.
حجت‌الاسلام امیریان درباره کمیت دوره‌ها هم، گفت: بیش از ۵۰ دوره درازمدت و کوتاه‌مدت با مسئولیت واحد فرهنگی، فقط در دوسال اخیر برگزار گردید و بیش از هزار نفر از طلاب و خانواده‌هایشان در این دوره شرکت داشتند که غالب آنان، از دوره‌های مجازی استفاده نموده‌اند.
مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: از دوره‌های حضوری می‌توان، از دو دوره حضوری تربیت مربی سیاسی با بیش از ۵۰۰ ساعت و دوره‌های ایران پیشران، دوره مبانی ولایت فقیه، نظام سیاسی اسلام که از دوره‌های ماندگار حوزه علمیه اصفهان در چندسال اخیر است،‌ نام برد.
وی افزود: دوره مهارت‌های رایانه‌ای با مدرک رسمی فنی حرفه‌ای تاکنون در ۷ دوره برگزار گردیده است که بیش از ۱۴۰ نفر به‌صورت رسمی در این دوره شرکت کرده و هر دوره بیش از ۱۳۰ ساعت حضوری بوده است و اگر امکانات بیشتری فراهم بود، این آمار به ۳ الی چهار برابر ظرفیت فعلی افزایش می‌یافت.
حجت‌الاسلام امیریان درباره برگزاری دوره‌های مجازی نیز گفت: از اهم دوره‌های مجازی می‌توان، به الگوی زندگی سالم، سبک زندگی اسلامی(چندین دوره)، امر به معروف و نهی از منکر (سه دوره)، سواد رسانه، تمدن نوین اسلامی، دوره کتابداری، مدیریت فرهنگی مسجد، فمینیسم، کارآمدی نظام سیاسی اسلام و... اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه