هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

امروز جهاد حوزه‌های علمیه شناخت زمان و پاسخ به نیازهاست

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان

امروز جهاد حوزه‌های علمیه شناخت زمان و پاسخ به نیازهاست

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با بیان اینکه امروز باید انقلاب و دوران دفاع مقدس را به‌اشکالی که برای نسل جدید جاذبه داشته باشد توضیح داد، اظهار کرد: امروز جهاد حوزه‌های علمیه، شناخت زمان، نیازها و موقعیت‌ها و پاسخ به آنهاست و «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» در اینجا تفسیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله نورمفیدی، 8‌مهر در آیین تجلیل از ۸ بانوی طلبه ایثارگر گلستانی، با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در نهضت اسلامی قبل از انقلاب و یا بعد آن، گفت: بر اساس نظر امام(قد)، بانوان حتی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار حساسی داشتند؛ شاید اگر آنان نبودند، انقلاب به این سرعت پیروز نمی‌شد؛ بانوانی مثل خانم دباغ که حضورشان باعث می‌شد که جوانان و آقایان حضور گسترده‌تر داشته باشند.
امام جمعه گرگان با تأکید بر جمع‌آوری خاطرات بانوان در دوران دفاع مقدس و به ‌تصویرکشیدن نقش آنان در جنگ تحمیلی، گفت: بانوان به‌خاطر داشتن حس عاطفی بیشتر و نوشتن کتاب یا هنرهای دیگر، بهتر می‌توانند خاطرات جنگ را در معرض دید مردم قرار دهند که در این زمینه کمتر کار شده است.
عضو خبرگان رهبری به توطئه‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمنان هم اشاره کرد و توضیح داد: دشمنان امروز در فضای فرهنگی، شبهات فراوانی را به وجود می‌آورند. در این شرایط، نسل اول انقلاب و شاید حتی نسل دوم، از دنیا رفته باشند؛ اما نسل سه و چهار شرایط نظام شاهنشاهی، فقر و فلاکت‌های اقتصادی و اجتماعی آن روز و حتی نهضت امام، دفاع مقدس و حضور یکپارچه مردم اعم از زن و مرد را ندیدند و دشمن از طریق فضاهای مجازی با سم‌پاشی‌های خود، ذهن و فکر جوانان را نقش می‌دهد.
آیت‌الله نورمفیدی تأکید کرد: در این شرایط، باید انقلاب و دوران دفاع مقدس را به‌اشکالی که برای نسل جدید جاذبه داشته باشد، توضیح داد.
 وی به سیره امام خمینی(قد) اشاره کرد و گفت: شناخت مخاطب، مهم‌ترین معجزه الهی امام(قد) بود و امروز، مبلغان خواهر و برادر نسبت به شناسایی مخاطب و درک زمان تلاش کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان اظهار کرد: امروز جهاد حوزه‌های علمیه، شناخت زمان، نیازها و موقعیت‌ها و پاسخ به آنهاست و «مداد العلماء افضل من دماء‌الشهداء» در اینجا تفسیر می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه