هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وضعیت عفاف و حجاب با بخشنامه درست نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین

وضعیت عفاف و حجاب با بخشنامه درست نمی‌شود

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: رسالت‌های عرصه عفاف و حجاب، با معرفت‌افزایی تحقق می‌یابد و راهکارهای بخشنامه‌ای در این عرصه جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، ۱۱‌مهر در جلسه تجلیل از برگزیدگان پویش مردمی «مروارید نهان» ویژه معرفی و الگوسازی بانوان عفیف و موفق در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: در فعالیت‌های عرصه حجاب در گام نخست، باید جایگاه حجاب را در مهندسی دین مشخص کنیم و بر اساس جایگاه آن، کارها را پیش ببریم.
 وی با بیان اینکه حجاب محصول عفاف است، تصریح کرد: عفاف باید در تمام عرصه‌ها دیده شود و انسان در سخن گفتن نیز عفاف را مد نظر قرار دهد و با این نگاه، رعایت عفاف برای آقایان هم لازم است.
 امام جمعه قزوین بیان کرد: عفاف، ثمره کرامت انسانی است و جایگاه کرامت در دین بسیار والاست؛ به‌گونه‌ای که خداوند پیامبر اکرم‌(ص) را رسول کریم و قرآن را کتاب کریم معرفی کرده است.
 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: کرامت محصول تقواست، تقوا محصول عبادت و عبادت محصول عقیده است و هر چه عقیده محکم‌تر باشد، عبادت عمق و کیفیت بیشتری پیدا می‌کند.
رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: عدالت، شجاعت، سخاوت و همه فضائل انسانی از کرامت نشأت می‌گیرد. کرامت «ام‌الفضائل» انسانی است که یکی از آنها عفاف است که بروز و ظهور اجتماعی آن در حجاب دیده می‌شود. رسالت‌های عرصه عفاف و حجاب با معرفت‌افزایی تحقق می‌یابد و راهکارهای بخشنامه‌ای در این عرصه جواب نمی‌دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه