هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده حرکت تبلیغی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده حرکت تبلیغی دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری با بیان اینکه «جهاد تبیین» خنثی‌کننده حرکت تبلیغی دشمن است، گفت: با توجه به سرازیر بودن حرکت گمراه‌کننده از اطراف به سمت ملت ایران، تلاش برای در ابهام نگه‌ داشتن افکار مردم ایران و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوانان، توجه به تبیین و افشای حقایق، بیش از هر زمانی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، ۷‌مهر در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در روز اربعین امسال، اظهار کرد: جان‌مایه بیانات رهبر حکیم انقلاب در این دیدار، اهمیت، ضرورت و ریشه تاریخی تبیین حکیمانه و دینی و منطق تبیین و اصول مسلم تبیین بود.
وی با بیان اینکه در واقع تبیین، جان‌مایه اربعین حسینی است، اربعین را مکمل عاشورای حسینی دانست و گفت: این چهل روز اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری است؛ به‌گونه‌ای که اگر این چهل روز و حرکت عظیم زینب کبری(س) و حضرت سجاد(ع) نبود، شاید آن فقره «لیستنقذ عبادک من‌الجهالة و حیرة الضلالة» اتفاق نمی‌افتاد.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این حرکت عظیم و صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر(ص) بود که توانست، حادثه کربلا را ماندگار کند؛ و این تبیین مکمل آن فداکاری بود.
وی با بیان اینکه «جهاد تبیین» خنثی‌کننده حرکت دشمن است، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند، در این زمینه باید به‌معنای واقعی کلمه جهاد شود؛ زیرا بسیاری از حقایق هست که باید تبیین شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با توجه به سرازیر بودن حرکت گمراه‌کننده از اطراف به سمت ملت ایران، تلاش برای در ابهام نگه ‌داشتن افکار مردم ایران و رها کردن اذهان مردم و به‌خصوص جوانان، توجه به تبیین و افشای حقایق بیش از هر زمانی ضرورت دارد.
وی با اشاره به بایدها و نبایدهای تبیین و افشاگری، تصریح کرد: تبیین باید با منطق قوی، سخن متین، عقلانیت کامل همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی همراه باشد و اصل مسلم و قطعی در تبیین، پیروی از شیوه‌های اخلاقی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه