هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام و حمایت از مردم مظلوم

آیت‌‌لله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش بزرگداشت آیت‌‌لله لاری(ره) عنوان کردند

آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری(ره) برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام و حمایت از مردم مظلوم

این مرجع تقلید با صدور پیامی به همایش بزرگداشت آیت‌‌لله سید عبدالحسین لاری(ره)، اظهار کردند: عالمی شجاع، زمانه‌شناس، متفکر و معتمد همچون آیت‌الله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامه حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌‌لله مکارم شیرازی، در پیام معظم‌له به آیین نکوداشت صدمین سالروز رحلت آیت‌الله سید‌عبدالحسین لاری(ره) آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در ابتدا لازم است، مراتب تشکر و قدردانی خویش را از برگزارکنندگان همایش مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید‌عبدالحسین لاری(ره) ابراز نمایم و امیدوارم، این همایش به اهداف خویش دست یافته و قدمی در راه آشنایی بیشتر نسل جوان با بزرگ‌مردان این مرز و بوم بردارد.
تاریخ این سرزمین بزرگ، با همه فراز و نشیب‌ها، سراسر شور و حماسه دلیرمردان در دفاع از سرزمین و ارزش‌های دینی آن است و دانشمندان و عالمان دین نیز، دوشادوش مردم و گاه به‌عنوان رهبران و پیشروان، حماسه‌سازی نموده‌اند.
در زمانی که استعمار انگلیس با دسیسه‌های گوناگون و نقشه‌های رنگارنگ، به اندیشه غارت و چپاول این سرزمین اهتمام داشت و حکومت قاجار راه تعدی و ظلم به مردم را در پیش گرفته بود، عالمی شجاع، زمانه‌شناس، متفکر و معتمد همچون آیت‌الله لاری، برگ زرینی از مجاهدت در راه اسلام، اقامۀ حق و حمایت از مردم مظلوم را رقم زد.
آن فقیه فقید که مراتب علمی را در محضر بزرگان حوزه علمیه نجف اشرف طی کرده و از شاگردان مبرز میرزای شیرازی أعلی‌الله‌مقامه بود، به فرمان سید و درخواست مردم لارستان و به‌قصد رهبری مردم و اهتمام به امور دینی و شئون اعتقادی، از نجف به لار نقل مکان نمود و همچون حصنی حصین و دژی پولادین در مقابل ظلم و تعدی حکومت وقت و چپاول‌گری انگلیس ایستاد و دفاع از مردم مظلوم و محرومان آن دیار را سرلوحه تلاش‌ها و فعالیت‌های خود نمود. علاوه بر این، ویژگی بارز ایشان، اهتمام به اجرای قوانین اسلام و گسترش معارف دینی و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه اسلامی بود.
کارنامه سراسر خدمت به مردم و دفاع از دین و عقاید مردم، از او الگویی جاودان در خطه فارس به یادگار گذاشت. درود و رضوان الهی بر او باد.
اینجانب از خداوند متعال، علو درجات برای آن عالم بزرگ را خواستارم و از همه عزیزانی که در برپایی این کنگره تلاش نموده‌اند، قدردانی و تشکر می‌نمایم.
والسلام علیکم ورحمةالله
قم-ناصر مكارم شیرازی/ ١٧ اردیبهشت ١٤٠٣

برچسب ها :
ارسال دیدگاه