هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه قم پرچم کارآمدی دین در زندگی اجتماعی انسان معاصر را برافراشت

رئیس‌جمهور در جمع علما و طلاب قم

حوزه علمیه قم پرچم کارآمدی دین در زندگی اجتماعی انسان معاصر را برافراشت

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنچه امروز سلامت فکری و اجتماعی بشر را تضمین می‌کند، عمل به دستورات دین و شریعت اسلام است، تصریح کرد: پرچمی که امام(قد) برافراشت و امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب است، پرچمی است که حوزه علمیه قم، مبتنی بر توجه به دین در عرصه زندگی اجتماعی انسان و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر برافراشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی، ۲۰ اردیبهشت در دومین سفر دولت مردمی به شهر مقدس قم، در جمع علما، فضلا، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فیضیه قم، با بیان اینکه آنچه امروز سلامت فکری و اجتماعی بشر را تضمین می‌کند، عمل به دستورات دین و شریعت اسلام است، تصریح کرد: آن پرچمی که امام(قد) برافراشت و امروز به دست رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، پرچمی است که حوزه علمیه قم، مبتنی بر توجه به دین در عرصه زندگی اجتماعی انسان و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر برافراشت.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه حقیقتاً فقه جعفری مبتنی بر اجتهاد تمدن‌ساز است و می‌تواند پاسخگوی همه نیازمندی‌های زندگی انسان امروزی باشد، اظهار کرد: در ۴۵ سال گذشته، ملت ایران نشان داده است که اتکا به این گنجینه‌های معرفتی، می‌تواند اهداف بلند امام، رهبری و شهدای عالی‌قدر را محقق کنند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، تعلیم و تعدیل را دو رسالت مهم عالمان دینی در جامعه برشمرد و افزود: عالمان دینی ما همان‌گونه که در دانش‌افزایی و تعلیم دادن به دیگران نقش‌آفرین هستند، در عرصه عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نیز، باید به ایفای نقش بپردازند؛ چرا که در فرهنگ دینی ما، بعد از توحید، هیچ مفهومی جز عدالت تا این حد مورد تأکید قرار نگرفته است.
رئیس‌جمهور با اشاره به عملیات وعده صادق، گفت: از ابتدای دولت مردمی، بنا را بر این گذاشتیم که نگاه ما معطوف به عقلانیت انقلابی باشد. مسئله ما تغییر رویکرد بود تا بر مبنای توجه به اقتضائات انقلابی بودن و لحاظ جایگاه قدرتمندی که جمهوری اسلامی ایران به‌پشتوانه شهدا، علما و ایثارگران کسب کرده است، با دنیا مواجه شویم؛ ما با همین رویکرد مسائل مختلف از جمله کرونا را حل کردیم؛ و الّا غلط بودن این تصور که برخی فکر می‌کردند، با چند تماس تلفنی می‌توان مشکل تأمین واکسن را حل کرد، در عمل ثابت شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با بیان اینکه در ابتدای دولت مردمی، با ۲۷ سند مصوب اما امضا و ابلاغ‌نشده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از جمله لغو اجرای سند ۲۰۳۰ مواجه شدیم، افزود: در همان آغاز فعالیت این سندها را امضا و برای اجرا ابلاغ کردم. جمهوری اسلامی در زمینه آموزش، سندهای جامع و مترقی دارد که در اولین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در اجلاس آموزشی یونسکو این اسناد را تشریح کردم و گفتم که ما در زمینه آموزش، حرف و منطق محکم داریم و اگرچه از تجارب دیگران بهره می‌گیریم؛ اما از نسخه‌های دیگران بدون کارشناسی و بومی‌سازی استفاده نخواهیم کرد. ما از دستاوردهای تمدن بهره می‌گیریم؛ اما نه آنچه از مظاهر فساد است.
وی توجه به قشر کم‌درآمد و فقرا را اولویت همه اقدامات و سیاست‌های دولت برشمرد و گفت‌: امروز وضعیت نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و دولت سعی کرده، با اقدامات و تدابیر مختلف فشار زندگی افراد کم‌درآمد را کم کند و امروز خوشحالم اعلام کنم که علاوه بر خروج عده زیادی از افراد تحت پوشش از راه توانمندسازی، دیگر مثل گذشته صف متقاضیان قرار گرفتن تحت پوشش نهادهای حمایتی نداریم و این به‌معنی جهت‌گیری درست دولت و گواه این است که اقتصاد کشور در حال رشد و پیشرفت می‌باشد.
رئیس‌جمهور افزایش سالانه ارز تخصیصی به بخش‌های صنعتی و تولیدی، رشد مستمر تجارت، اجرای موفق کالابرگ علی‌رغم دشمنی‌های فراوان با دولت را نشانه حرکت درست دولت در عرصه اقتصادی دانست و افزود: امروز با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی در کنار جنگ روانی و رسانه‌ای مواجه هستیم؛ اما با تلاش دولت و حمایت مردم، همه این توطئه‌ها همچون گذشته خنثی خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تقدیر از روحیه ضدفساد و عدالت‌خواهانه علما و طلاب که در این نشست مطرح شد، به سیاست دولت در زمینه مبارزه با فساد در دو سطح رفع ساختارهای فسادزا و مقابله با مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی اشاره و تصریح کرد: ما در مقابله با فساد و رفع ساختارهای فسادزا، تردیدی نداریم و در این مسیر، ملامت ملامت‌گران هرگز ما را از پیگیری اهداف‌مان بازنخواهد داشت و یقین بدانید، توصیه‌ها و دغدغه‌های شما نیز، مورد توجه و پیگیری دولت خواهد بود.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه