هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

معاش و معاد مردم با انتخاب درست سامان می‌گیرد

آیت‌الله سعیدی

معاش و معاد مردم با انتخاب درست سامان می‌گیرد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س)، آزادی در رأی را از ارزش‌های احیاشده در انقلاب دانست و گفت: باید این نعمت را قدر بدانیم و مردم را از نظر سیاسی و معنوی طوری بالا ببریم که عده‌ای از آزادی مردم سوء‌استفاده نکنند و افرادی سر کار نیایند که معاش و معاد مردم را به خطر بیندازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی، ۵شهریور در دیدار سردار‌ هاشمی مسئول بسیج ادارات و کارمندان و جمعی از مدیران کل بسیجی استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با بیان اینکه مردم در هفته دولت باید بدانند که در نظام جمهوری اسلامی، ارزش‌هایی که در رژیم پهلوی از بین رفته بود، احیا شده است، افزود: دولت خدمات فراوانی داشته که گستره آن، مناطق محروم و روستاهای دورافتاده را هم دربرگرفته؛ ولی چیزی که این دولت و نظام را با سایر دولت‌ها متفاوت می‌کند، توجه به ارزش‌های الهی و انسانی است.
وی یکی از مهمترین ارزش‌هایی را که در این نظام احیا شد، توجه به رأی مردم دانست و گفت: آرای مردم قبل از انقلاب، هیچ نقشی در اداره کشور نداشت؛ ولی امروز جریان‌های مختلف با آرای مردم انتخاب می‌شوند که باید این نعمت را قدر بدانیم و مردم را از نظر سیاسی و معنوی طوری بالا ببریم که عده‌ای از آزادی مردم در رأی دادن سوء استفاده نکنند و افرادی سر کار نیایند که معاش و معاد مردم را به خطر بیندازند.
تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با تأکید بر اینکه برخی افراد، دنیا را منحصر در آمریکا و اروپا می‌دانند، گفت: مقام معظم رهبری به احترام رأی مردم، رئیس‌جمهور منتخب را تنفیذ می‌کنند؛ ولی عده‌ای موظف هستند که تبیین کنند تا مردم انتخاب درستی داشته باشند و به دنبال انتخاب درست، معیشت و معادشان سامان بگیرد.
امام جمعه قم با بیان اینکه ما نباید بگوییم به بهشت و جهنم مردم کاری نداریم، افزود: همه خواست ما، عاقبت به‌خیری مردم است و فرق ما با کشورهایی که ضد دین و قرآن هستند، در همین است.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید مراقب باشیم که کسی ذهن مردم را منحرف نکند، گفت: باید نسبت به انتخابات حساس باشیم و تبیین کنیم تا برخی، از عنوان‌های مثبت سوء استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه مؤمن بودن و یا بسیجی بودن صوری و شعاری نیست، افزود: کسی بسیجی است که معیارهایی را که امام و مقام معظم رهبری برای یک بسیجی ذکر کردند، در خود ایجاد و مطابق آن عمل کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه