هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نظام اسلامی امانتی است در دستان ما

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس و فرماندهان بسیج ادارات استان قم

نظام اسلامی امانتی است در دستان ما

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وجود مدیران و مسئولان با روحیه بسیجی را عامل تغییر رویکرد ادارات و سازمان‌های مربوطه ارزیابی کرد و خطاب به مسئولان بسیج ادارات، ابراز کرد: نظام اسلامی امانتی در دستان ماست و لذا باید با چشم بینا، از این نظام حفاظت کنید و سعی کنید، با گفتار و احیاناً سکوت، اقدام و عمل به‌موقع خود، از کار مردم گره‌گشایی کنید و زیبایی‌های نظام را به جامعه نشان دهید.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس و فرماندهان بسیج ادارات استان قم، به‌مناسبت هفته دولت، با آیت‌الله حسینی بوشهری دیدار کردند. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، گفت: در آستانه سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، یاد و خاطره این الگوهای موفق مدیران و مسئولان کشور را گرامی می‌داریم و برای همه خدمت‌گزاران نظام، توفیق خدمت‌گزاری صادقانه را خواستاریم.
وی بسیج ادارات را از نهادهای مردمی نظام توصیف و ابراز کرد: بسیجی بودن به لباس نیست؛ بلکه هر کس در چارچوب مسئولیت‌های بسیج انجام وظیفه می‌کند، در هر جایگاهی که باشد، بسیجی محسوب می‌شود.
امام جمعه قم در ادامه، به تبیین حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «من مشى فی عون أخیه و منفعته فله ثواب المجاهدین فی سبیل اللّه»؛ یعنی هر کس در راستای کمک و گره‌گشایی از کار برادر دینی خود گام بردارد، اجر و پاداش مجاهدین در راه خدا نصیب او می‌شود.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، اسلام را دینی چند ضلعی توصیف و اظهار کرد: اسلام علاوه بر بعد عبادی، اقتصادی، عرفانی و اخلاقی، بعد اجتماعی نیز دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بعد اجتماعی اسلام؛ یعنی ارتباط انسان‌ها با یکدیگر در سطح جامعه، به‌منظور جلب رضایت الهی.
وی روحیه بسیجی را روحیه ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی، معادباوری، مسئولیت‌پذیری، هوشیاری، اخوّت و برادری و روحیه عزت‌آفرینی برای نظام عنوان و تأکید کرد: اگر این ویژگی‌ها وجود داشته باشد، بنابر روایت پیامبر اکرم(ص) پاداش جهادکنندگان در راه خدا را خواهد داشت؛ چراکه جهاد منحصر در جهاد نظامی نیست و سایر اقسام جهاد؛ از جمله جهاد فرهنگی و اجتماعی را نیز شامل می‌شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، وجود مدیران و مسئولان با روحیه بسیجی را عامل تغییر رویکرد ادارات و سازمان‌های مربوطه ارزیابی کرد و خطاب به مسئولان بسیج ادارات، ابراز کرد: نظام اسلامی امانتی در دستان ماست و لذا باید با چشم بینا، از این نظام حفاظت کنید و سعی کنید، با گفتار و احیاناً سکوت، اقدام و عمل به‌موقع خود، از کار مردم گره‌گشایی کنید و زیبایی‌های نظام را به جامعه نشان دهید.
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: اگر به‌خاطر مسائل قانونی نمی‌توانید، مشکل شخص را برطرف کنید، سعی کنید با روی گشاده و برخورد خوب، پای درد دل او بنشینید و در صورت امکان، مشکل او را با راهنمایی حل کنید.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید با چشمانی بیدار فضا را رصد کنید تا حقوق بیت‌المال حفظ شود و آنچه نظام اسلامی را در منظر دیگران زشت جلوه می‌دهد، مانند رشوه و مسائلی از این دست، در اداره و سازمان شما اتفاق نیفتد.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید برای دنیا الگو باشد. بنابراین نباید در مرحله شعار بمانیم؛ بلکه باید در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و آنچه برای آن انقلاب کردیم، تلاش کنیم.
وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در بزرگ‌نمایی فسادهای موردی، تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند، فساد را امری نهادینه‌شده در جامعه قلمداد کنند؛ اما همان‌گونه که رهبر انقلاب -مد ظله العالی- فرمودند، اگرچه فسادهای موردی وجود دارد؛ اما فساد سیستمی و نهادینه‌شده نیست؛ بنابراین باید تلاش کنید تا روح عدالت و تبعیض‌ستیزی را در سازمان‌ها و ادارات خود تقویت کنید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه