هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مهمترین رسالت مبلغان فاطمی جهاد تبیین است

قائم‌مقام مدیر حوزه‌ها‌ی علمیه

مهمترین رسالت مبلغان فاطمی جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی گفت: وظیفه اصلی امروز مبلغان، جهاد تبیین، رسوا کردن دشمن و روشنگری مردم نسبت به مسائل اخیر کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گردهمایی بزرگ مبلغان فاطمی با موضوع جهاد تبیین، ۱۳آذر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌ها‌ی علمیه، در سالن همایش‌ها‌ی مدرسه عالی دارالشفا برگزار گردید.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در این گردهمایی، با تأکید بر جهاد تبیین و تبلیغ چهره به چهره، گفت: متأسفانه امروز دشمن برخی از جوانان را نسبت به نظام اسلامی بدبین کرده و وظیفه مبلغان و روحانیت آن است که با ارتباط چهره به چهره، آنان را نسبت به توطئه‌ها‌ی دشمنان آگاه نمایند.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌ها‌ی علمیه، وظیفه اصلی امروز مبلغان را جهاد تبیین و روشنگری مردم نسبت به مسائل اخیر کشور دانست و افزود: یکی از مهمترین وظایف و رسالت مبلغان فاطمی، جهاد تبیین است. باید با افشاگری خود، دشمن را رسوا نمایند. پیشرفت‌ها‌ی کشور و نعمت‌ها‌یی که در سایه‌سار نظام ولایی و انقلاب اسلامی به وجود آمده، برای مردم بازگو و یادآوری شود. وی با بیان اینکه با روشنگری که مبلغان انجام خواهند داد، اوضاع رو به بهبودی خواهد رفت، توجه به معنویت، جهاد و مقاومت را از سوی مبلغان مورد تأکید قرار داد.

​​​​​​​   جنگ روایت‌ها‌ را نباید به دشمن واگذار کردحجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی نیز در این گردهمایی، با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه، «اگر می‌خواهید جریان تحریم را شکست دهید، باید جریان تحریف را شکست دهید»، گفت: از این روی بود که حضرت آقا جهاد تبیین را مهمترین امر در عصر امروز عنوان کردند. جهاد تبیین می‌تواند گروه‌های مختلف را فعال کند.
وی گفت: اکثر فعالان، روی جهاد تبیین درمانی متمرکز شده‌اند؛ زیرا این نوع جهاد به‌دلیل سم‌پاشی دشمن است؛ ولی مشکل این است که در این حوزه، به‌بسندگی رسیدیم؛ ولی باید بدانیم که شبهات دشمن تمامی ندارد. دشمنان آدم‌ها‌ی زیادی دارند که کارشان فقط تولید شبهه است.
این محقق حوزوی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، «نشر معارف» را مهمترین عنصر جهاد تبیین دانست و گفت: طبق فرمایش ایشان، این کار، یک زره ضد گلوله تولید می‌کند تا شبهات دیگر کارگر نشود.
حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی یادآور شد: زمانی است که از نظر فردی می‌خواهیم، عملیات تبیینی انجام دهیم. باید نسبت به شبکه معاشرین خودمان کار تبلیغی انجام دهیم. حضرت آقا بیان کردند: هر کسی باید همچون چراغی اطراف خود را روشن کند.
وی عنوان کرد: تفاوت جهاد تبیین با امر به معروف و نهی از منکر آن است که در جهاد تبیین، باید اقناع قلبی صورت گیرد. در این زمینه نیازمند اقناع هستیم. شبکه معاشرین باید در کنار علقه‌ها‌ی عاطفی، کار تشکیلاتی را روی حواریون انقلابی انجام دهند.                                           گزارش: سیدامیر سجادی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه