هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

باید نقشه و آرایش جهانی را بشناسیم و مهاجم باشیم

آیت‌الله کعبی در جمع طلاب گلستانی

باید نقشه و آرایش جهانی را بشناسیم و مهاجم باشیم

عضو خبرگان رهبری گفت: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی ایران، به بن‌بست رسیده و پیشرفت و پیش‌روی آن را با چشم خود می‌بیند و برای تخلیه عصبانیت‌های خود، راهی جز اغتشاش و کینه‌توزی علیه مردم و انقلاب ندارد.

آیت‌الله عباس کعبی در جلسه طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن اشاره به نقش‌آفرینی ویژه مجمع نمایندگان طلاب در شبکه‌سازی، جریان‌سازی و میدان‌داری اساتید، فضلا و طلاب انقلابی و ارائه خدمات بیشتر به آنان در مسیر رشد علمی و اخلاقی، خاطرنشان کرد: کینه‌توزی دشمنان نسبت به روحانیت، نشانه تأثیرگذاری این قشر و پیوند عمیق مردم با روحانیت و مردم‌داری و تأثیرگذاری روحانیت در سطح منطقه و بین‌الملل است و روحانیت پیشرو، فداکار و به مدال سربازی حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) افتخار می‌کند و در میدان‌های خطر و خدمت ایثارگرانه و فداکارانه و مخلصانه حاضر است.
این استاد حوزه علمیه، آینده انقلاب اسلامی را افتخارآمیز دانست و بیان کرد: آینده این انقلاب، آینده‌ای روشن و در مسیر پیشرفت، عدالت و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) و ساخت تمدن نوین اسلام و فتح میدان‌های راهبردی در سطح منطقه و جهان است. بنده دیدارهایی با مسئولان عالی نظام اسلامی داشته‌ام و مسئولان بیان می‌کردند که ثروت ملی تقویت شده و رشد اقتصادی در حال تحقق است و آینده روشنی را می‌بینند.
وی پیشرفت‌های انقلاب را دلیل اغتشاشات اخیر دانست و ابراز کرد: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی ایران به بن‌بست رسیده و پیشرفت و پیشروی آن را با چشم خود می‌بیند و برای تخلیه عصبانیت‌های خود، راهی جز اغتشاش و کینه‌توزی علیه مردم و انقلاب ندارد.
عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه اراده خدا بر این است که ناخالصی‌ها در کشور از بین رفته و صف‌ها روشن‌تر شده و کینه‌توزی معاندان و ضدانقلاب نسبت به اسلام، قرآن و اهل‌بیت(ع) برای مردم روشن‌تر شود، خاطرنشان کرد: اگر یک دهه یا دو دهه قبل به کسی می‌گفتیم، این افراد با اصل اسلام و عفاف و حجاب زن ایرانی مشکل دارند، کسی باور نمی‌کرد؛ اما امروز ایران‌ستیزی و اسلام‌ستیزی در ادبیات آنان آشکار شده است و نمی‌توان آن را انکار کرد.
این استاد حوزه با اشاره به وظایف روحانیت در عصر کنونی، بیان کرد: روحانیت باید آینده را شناخته و بداند، جهان به چه سمتی حرکت می‌کند؛ جهان نه یک دهکده کوچک؛ بلکه به یک خانه دیجیتال تبدیل شده است و ما باید، چالش‌ها، بحران‌ها و... را بشناسیم تا بدانیم چگونه عمل کنیم.
آیت‌الله کعبی با بیان اینکه ما می‌توانیم در مسئله زنان نسبت به اندیشه غربی مهاجم باشیم، اظهار کرد: الگوی تمدنی اسلام در مسئله زنان در غرب و شرق عالم در حال پیش‌روی است و لذا تلاش می‌کنند در داخل با رویکرد سبک زندگی غربی، مزاحمت‌های داخلی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه زنان محجبه و عفیف دانشمند و ماهر و حاضر در میدان کار در اروپا، آمریکا، مغرب و مشرق زمین با الگوگیری از زنان ایران اسلامی، تمدن غربی را به چالش کشید‌ه‌اند، خاطرنشان کرد: ما باید نقشه و آرایش جهانی را بشناسیم و مهاجم باشیم؛ بهترین دفاع، هجوم است و باید در این زمینه، به‌صورت فعال عمل کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده، از جمله ترویج گسترده فلسفه‌های مادی و الحادی، ترویج ابتذال را هدف این  کلان‌روندها دانست.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: پیشرفت پرشتاب فناوری در فضای مجازی، از دیگر کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده از سوی تمدن غربی است تا مرزها و محدودیت‌ها برداشته شده و تمدن و تفکر خود را به دیگران غالب کنند.
آیت‌الله کعبی اظهار کرد: شکاف طبقاتی هولناک و تبعیض، یکی دیگر از کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده از سوی تمدن غربی است؛ امروز زندگی در سطح جهان در حال گرانی است و برخی افراد به‌‌اندازه‌ای به ثروت رسیده‌‌اند که نمی‌دانند، با ثروت خود چکار کنند و در طرف مقابل، مردمانی داریم که نمی‌توانند، حتی غذای روزانه خود را تأمین کنند.
وی ابراز کرد: از دیگر کلان‌روندها، می‌توان به «کاهش منابع فسیلی و تخریب محیط زیست»، «ایجاد و عدم توازن در جمعیت جهانی»، «رشد تسلیحات کشتارجمعی»، «افزایش فعالیت‌های مغزی و کاهش فعالیت‌های بدنی»، «جنگ ژنتیک و بیولوژیک و تحول ژنتیک و تولید ویروس‌های جدید»، «دنیاگرایی و تجمل‌گرایی و اسراف و تبذیر»، «تنوع در لذت‌گرایی مادی‌گرایانه در تمام عرصه‌ها به‌ویژه سینما، هنر و موسیقی»، «تعبدگریزی و افول سنت‌گرایی»، «مصرف‌گرایی بیش از حد و آماده‌خوری ذهنی»، «بحران هویت انسانی و از بین رفتن خانواده» و... اشاره کرد.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بحران هویت انسانی، بحران اخلاق، بحران خانواده، بحران امنیت، بحران فقر و سلامت، بحران شکاف‌های طبقاتی و شکل‌گیری جهان در دو دسته قوی و ضعیف، کلان‌روندهای شکل‌گرفته بر اساس تمدن غربی است که همین‌ها باعث فروپاشی تمدن غربی خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آموزه‌های انقلاب اسلامی را راه‌حل غلبه بر مشکلات کلان‌روندهای غربی عنوان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نسخه‌ای نوین برای اداره زندگی انسان بر پایه آموزه‌های انبیا و رهبری الهی و تلفیق هنرمندانه میان عقلانیت، معنویت، عدالت، پیشرفت و علم و ایمان و حاکم شدن خانواده و شکل‌گیری سبک زندگی انسانی، در مناسبات اجتماعی و فردی است که می‌تواند بشریت را متحول کند.
آیت‌الله کعبی گفت: اگر بتوانیم اسلام را به زبان ساده مطرح کرده و نظامات امنیتی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی، معنوی و... آن را به جهانیان ارائه نماییم، خریدار بسیاری خواهد داشت.
وی با اشاره به چالش‌های بنیادین و تقابل استکبار و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اسلام مملو از مطالبی است که ظرفیت جهانی شدن و فتح قله‌های راهبردی اندیشه را دارد و باید محتوای اسلامی را به همگان برسانیم که اگر برسد، حتماً استقبال خواهند کرد.
این استاد حوزه در پایان، به راه‌های مقابله با کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده اشاره و بیان کرد: تربیت نیروی متعهد و کارآمد، گسترش کمی و کیفی حوزه‌های علمیه، تقویت بصیرت در حوزه‌های علمیه و... از مباحثی است که در حوزه‌های علمیه باید دنبال شود.
 گزارش: داوود مظاهری

برچسب ها :
ارسال دیدگاه