هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

موضوع‌شناسی اسناد خزانه متعارف و اسناد خزانه اسلامی

معرفی کتاب

موضوع‌شناسی اسناد خزانه متعارف و اسناد خزانه اسلامی

کتاب «اسناد خزانه متعارف و اسناد خزانه اسلامی» نوشته محمد توحیدی/ مؤسسه موضوع‌شناسی/ از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

هدف کتاب با توجه به تجربه انتشار اسناد خزانه اسلامی در تأمین مالی نیازهای مختلف دولت، شناسایی کارکردها و بررسی جنبه‌های فقهی و موضوع‌شناسانه و تبیین موارد و مصادیق گوناگون این اسناد، از اهداف کتاب حاضر محسوب می‌شود. در این کتاب، ابتدا به موضوع‌شناسی اسناد خزانه متعارف پرداخته شده و ضمن تبیین انواع اسناد خزانه، بیان ویژگی‌ها و کارکردهای آن‌، ضرورت انتشار و سازوکار عملیاتی انتشار آن و ابعاد فقهی این اسناد مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. در فصل بعد موضوع‌شناسی دقیقی از اسناد خزانه اسلامی (به‌عنوان جایگزین اسناد خزانه متعارف) ارائه شده که شامل تعریف اسناد خزانه اسلامی، انواع، ویژگی‌ها و مشخصات، ارکان و سازوکار انتشار آن در کشور است. در پایان به‌تفصیل به بررسی و تحلیل ابعاد فقهی اسناد خزانه اسلامی پرداخته شده است.
کتاب «موضوع‌شناسی اسناد خزانه متعارف و اسناد خزانه اسلامی» پاییز 1400 در 104 صفحه و با قطع وزیری به قیمت 3۰۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند، با مراجعه به فروشگاه مؤسسه موضوع‌شناسی به نشانی mozooshenasi.ir/shop فایل این کتاب را با قیمت 15۰۰۰ تومان و با تماس با شماره 32936045-025 اصل کتاب را با قیمت 30000 تومان خریداری کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه