هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

طلبه شهید غلامرضا منعم

رواق شهیدان - شماره 717

طلبه شهید غلامرضا منعم

طلبه شهید غلامرضا منعم در سال 1332 در خانواده‌ای مذهبی در روستای لفمجان از توابع شهرستان لاهیجان پا به عرصه وجود گذاشت و در طبیعت زیبا و بکر این روستا در دامان پدر و مادر مکرمه‌اش پرورش یافت.

وی تحصیلات ابتدایی تا دوران متوسط را در لفمجان سپری کرد و ادامه تحصیلاتش را تا اخذ دیپلم در تهران گذراند و سپس در کارخانه ارج تهران به‌صورت پیمانی و به‌مدت 2 سال مشغول به‌کار شد و همزمان فعالیت‌هایی نیز علیه رژیم سفاک پهلوی آغاز کرد و بدین‌علت از کار برکنار شد و برکناری از کار باعث دوری از هدف مقدسش (مبارزه با رژیم) نگردید و در اکثر تظاهرات خصوصا تظاهرات روز 17 شهریور تهران حضوری چشم‌گیر داشت.
در سال 1359 به استخدام بیمارستان یافت‌آباد تهران درآمد و در همان سال به بیمارستان شهید انصاری لاهیجان منتقل گردید. از آنجائی‌که به کسب علم و معرفت اسلامی اهمیت وافری قائل بود؛ لذا درسال 60 همزمان با کار در بیمارستان و در اوقات فراغت در حوزه جلالیه آستانه اشرفیه به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و در همین زمان، به عضویت بسیج سپاه آستانه اشرفیه درآمد.
طلبه امدادگر، شهید غلامرضا منعم سرانجام در2/1/1361  به‌همراه جمعي از طلاب بعد از اعزام به منطقه جنگی  شوش‌رقابيه در خط مقدم، بر اثر اصابت مستقیم تیر،  به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه