هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  موضوع‌شناسی تطهیر در ماشین‌های لباسشویی

معرفی کتاب

  موضوع‌شناسی تطهیر در ماشین‌های لباسشویی

کتاب «موضوع‌شناسی تطهیر در ماشین‌های لباسشویی» مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی/ گروه عبادات/ از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

هدف کتاب: از آنجا که پاک بودن لباس، یکی از شرایط صحت نماز است و حتی در غیر نماز هم افراد متشرع مایلند، لباسشان پاک باشد، افزون بر آنکه از سوی آنان مراراً نسبت به شیوه شست‌وشو با این‌گونه ماشین‌، پاک شدن و پاک نشدن آن پرسش می‌شود. بررسی اینکه آیا در شست‌وشوی لباس با ماشین، لباس متنجس پاک می‌‌شود یا خیر؟ امری مهم و ضروری است. روشن شدن این موضوع علاوه بر رفع نگرانی و ایجاد آرامش خاطر برای افراد متشرع، موجب صرفه‌‌جویی در وقت و انرژی انسانی نیز می‌‌گردد.
لذا این کتاب در صدد است، نحوه عملکرد ماشین‌‌های لباس‌شویی تمام‌‌اتوماتیک را تبیین کند و به بررسی این نکته بپردازد که آیا فرایند شست‌وشوی ماشین‌‌های لباس‌شویی منطبق بر شرایط و کیفیت معتبر در شرع هست یا خیر؟ برای این منظور، پس از تبیین کلیات و مفاهیم، مباحث فقهی در رابطه با کیفیت تطهیر لباس متنجس و مسائل مرتبط به آن مطرح شده و در بخش پایانی، بررسی تطبیقی کار ماشین‌‌های لباس‌شویی و تطهیر شرعی ذکر شده است.
به پیشنهاد مؤسسه موضوع‌شناسی، با تعبیه مکانیزم اتصال چند لحظه‌ای آب کر در زمان آبگیری، موجب صرفه‌جویی چشم‌گیری در مصرف آب و تطهیر انواع لباس‌ها شده است.
این کتاب تابستان 1399 در 80 صفحه و با قطع وزیری به‌قیمت 24۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مؤسسه موضوع‌شناسی به نشانی mozooshenasi.ir/shop فایل این کتاب را با قیمت 15۰۰۰ تومان و با تماس با شماره 32936045-025 اصل کتاب را با قیمت 24000 تومان خریداری کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه