هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تبلیغ بین‌الملل نیاز به بازتعریف دارد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

تبلیغ بین‌الملل نیاز به بازتعریف دارد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: باید در زمینه شناخت و سطوح مخاطبان کار انجام دهیم و نیاز است تا بازنگری و بازتعریفی نسبت به حوزه تبلیغ داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در دیدار با مبلغان و وعاظ تهران که در جامعه مبلغان تهران برگزار شد، گفت: نقش مبلغ دینی، نقش وساطت است و نقش تعلیمی و تربیتی، مهم‌ترین سمت در قرآن است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه مبلغان دینی به‌معنای واقعی کلمه واسط میان وحی و مردم هستند، تأکید کرد: هرکسی به‌اندازه فهم و درک خود در فقه اصغر، اوسط و اکبر می‌تواند مردم را به حقیقت دعوت کند و کسانی که در مسیر مکتب اهل‌بیت(ع) هستند، این شایستگی و لیاقت را پیدا می‌کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «و یعلمهم الکتاب والحکمة» گفت: حکمت برآیند و دستاورد کتاب است. اگر کسی کتاب را به‌عنوان قانون زندگی و حیات بداند چه بخواهد و چه نخواهد، نتیجه آن حکمت است. حکیم هر کاری که انجام می‌دهد، محکم و متقن است و کار لغو و بیهوده نمی‌کند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرصتی را که امروز نه فقط در ایران اسلامی، بلکه در عرصه بین‌الملل برای تبلیغ به وجود آمده، در هیچ زمان دیگری فراهم نبوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی، با اشاره به اینکه در زمان کنونی با امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌ای و هجمه عظیمی از تهدید مواجه هستیم، تأکید کرد: مهم این است که به‌صورت ایجابی بتوانیم زیبایی‌های مکتب اهل‌بیت(ع) را تعلیم دهیم. عرصه تبلیغ از هر جهتی مهیاست.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: باید در زمینه شناخت و سطوح مخاطبان کار کنیم و نیاز است تا بازنگری و بازتعریفی نسبت به حوزه تبلیغ داشته باشیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: آن‌قدر تحریف در اسلام ایجاد شده و هجمه اطلاعاتی افزایش یافته که اجازه نمی‌دهند، اسلام به‌معنای درست کلمه به گوش جهانیان برسد. لازم است عالمان زبان‌دان تربیت شوند و در مراکز آکادمیک و علمی کشورهای مختلف حضور یابند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در پایان، بر لزوم معرفی درست و ایجابی مکتب اهل‌بیت(ع) به جهانیان تأکید کرد و گفت: دنیا امروزه تشنه معارف اهل‌بیت(ع) است.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه