هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مسئولان امنیتی برخوردی قاطع با عوامل حادثه تروریستی ‌داشته باشند

در واکنش علما، مسئولان حوزوی و سران قوا، به هتک حرمت به حریم قدس رضوی و تعرض به روحانیت معزز تصریح شد

مسئولان امنیتی برخوردی قاطع با عوامل حادثه تروریستی ‌داشته باشند

در پی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و سوء‌قصد به سه روحانی جهادگر در حرم مطهر رضوی در 16 فروردین (سوم ماه مبارک رمضان) و شهادت دو تن از این جهادگران، سران قوا، آیات علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، سعیدی تولیت آستان مقدس قم، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، جامعة‌الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان و طلاب افغانستانی مقیم خراسان رضوی، در پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن محکوم کردن این حادثه و تسلیت شهادت مظلومانه حجج‌اسلام اصلانی و دارایی خواستار اقدام سریع و همراه با دقت مسئولین امنیتی و قضایی در برخورد قاطع با عوامل تروریستی در حریم قدس رضوی شدند. در پی وقوع این حادثه در حرم مطهر رضوی، فعالیت‌های آموزشی حوزه علمیه خراسان 18 فروردین تعطیل شد.


   جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
جنایت کوردلانه مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت و مجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد و تبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه‌دار کرد.
این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه‌های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.
ضروری است این جنایت سبعانه از طرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهادت آن فاضل مجاهد را به ملت شجاع ایران، روحانیت غیور و انقلابی و خانواده آن شهید ارجمند، تسلیت عرض می‌نماید و سلامتی کامل را برای مجروحین این جنایت از خداوند متعال مسئلت دارد.
سید‌هاشم حسینی بوشهری/ رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

  آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی
حادثه دلخراش هتک حریم ثامن‌الحجج(ع) و تهاجم مسلحانه به سه نفر از علمای جهادگر و خدمت‌گزار حاشیه شهر و شهادت جان‌گداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، خیری خدوم برای قشر آسیب‌پذیر آن سامان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای اصلانی، جانباز و برادر دو شهید، قلب هر ولایت‌مدار انقلابی را جریحه‌دار می‌کند.
این فاجعه جانکاه را به محضر مقدس بقیة‌الله فی‌الارضین ارواحنا فداه و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جامعه روحانیت، خصوصا جمع خدمتگزار و جهادگر علما در پهنه‌های حاشیه شهر و خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

  آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس قم
بی‌تردید این اقدام شرورانه و شیطانی در مسیر سیاست خباثت‌آلود استکبار جهانی مبنی بر ایجاد تفرقه میان جامعه مسلمین است و هدفی جز هراس‌افکنی و تضعیف جامعه جان‌برکف روحانیت که در راه سربازی امام زمان(عج) همواره کفن‌پوش و عاشق شهادتند، ندارد.
به نظر می‌رسد، علاوه بر تلاش جهت پیشگیری از چنین جنایت‌هایی، نیازمند جهاد تبیین و روشنگری در سطح کلان امت اسلامی هستیم.

  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور
خبر هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض و سوء قصد به سه نفر از روحانیون فاضل و با سابقه درخشان جهادی در سومین روز از ماه مبارک رمضان موجب تأسف و تأثر گردید.
اینجانب ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، به خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفته و از مسئولین امنیتی و قضایی، اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل آن را خواستارم.

  حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس‌جمهور
قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است، باعث وحدت و انسجام بیش از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی را به‌همراه خواهد داشت. وزارت اطلاعات با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح موظفند، به‌سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

  دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی
دکتر محمدباقر قالیباف، ۱۷فروردین در جلسه علنی چهارشنبه مجلس در نطق پیش از دستور خود، با اشاره به حمله اخیر به ۳ طلبه در حرم امام رضا(ع)، گفت: همه ما باید هوشیار باشیم؛ چراکه فرصت‌طلبان نباید بتوانند، از چنین اتفاقاتی برای بر هم زدن برادری بین ملت‌ها استفاده کنند. بسیاری از برادران افغان ما در راه دفاع از ایران در میدان‌های جنگ حضور داشتند و به شهادت رسیدند. ملت ما هوشیار بوده و هوشیار خواهد بود و چنین شیطنت‌هایی هرگز به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی خدشه وارد نخواهد کرد.

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی
این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید وآحاد مردم شریف و متدین از این بی‌حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.
بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و همچنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌نماید.

 حجت‌الاسلام محمد رضا برته سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه
برای سربازان حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه که لباس خدمت به تن کرده و از جهاد در میدان علم و اجتهاد تا سیل، زلزله، کرونا، دفاع از حریم حرم و یاری مظلومان و ستمدیدگان را رسالت ابدی خود می‌دانند، بدون شک این‌گونه نابخردی‌ها و تهاجمات و هتک حرمت آستان مقدس حضرت غریب‌الغربا علیه آلاف التحیة و‌الثناء، نه تنها بذر تردیدی نخواهد افکند که این پاک‌باختگان، مصمم‌تر از گذشته طریق خدمت به خلق و دین خدا را خواهند پیمود. إن‌شاء‌الله.
بدون شک اقدامات تروریستی و کشتار خادمان مردم در آستان حضرتش باشد یا در استان گلستان، نخواهد توانست، زمینه نزاع مذهبی یا قومیتی را ایجاد کند و مردم هوشیار ایران اسلامی، ضمن مطالبه جدی و دغدغه‌مندانه، مانع از هرگونه فتنه و تفرقه و آسیبی خواهند بود.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ضمن محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی و به‌ویژه هتک حرمت مشاهد مشرفه خصوصا آستان باسعادت حضرت ثامن‌الحجج(ع)، مصیبت وارده را محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و جامعه علمی کشور و ملت ارجمند ایران اسلامی تسلیت می‌گوید و یاد سفرکردگان آسمانی و شاهدان فیض الهی در غروب سوم رمضان‌المبارک را گرامی داشته و از مسئولان امر و نهادهای متولی انتظار دارد تا باسرعت، قاطعیت و شفافیت مسئله را پیگیری نموده و نسبت به آمران، مسببان و مجریان، برخورد قانونی را اعمال و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام دارد.

  علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان
علمای اهل‌سنت سیستان و بلوچستان نیز این اقدام ددمنشانه توسط این عامل تکفیری را محکوم کردند.
مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در نگاه هر انسان با وجدان، به‌شدت محکوم است، اختلاف بین امت را از اهداف دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب این حرکات که هدفشان ایجاد تفرقه در میان امت بوده است، این جریانات را بارها دیدند و تجربه کردند؛ ولی هیچ‌گاه تحت تأثیر این جریانات شوم قرار نگرفتند و وحدت را در هر شرایط حفظ می‌کنند و افرادی که از این جنایت‌ها، هدفشان پراکندگی امت و ایجاد اختلاف و افتراق در امت اسلامی است، به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان برسند.

  طلاب افغانستانی مقیم خراسان رضوی
مبلغان جهادگر افغانستانی، در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر، دوشادوش طلاب جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست با این سفاکان خون‌ریز دست و پنجه نرم می‌کنند، همان‌گونه که بارها امتحان خود را در صحنه‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم پس داده‌اند.
از ملت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم، متوجه توطئه دشمنان باشند تا خدای ناکرده عده‌ای فرصت‌طلب، با اقدامات احساسی از آب گل‌آلود ماهیگیری نکنند.

 مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
در این بازه زمانی و برهه حساس از حیات اسلام و انقلاب، هوشیاری مردم عزیز و شریف ما اعم از شیعه و سنی، امری ضروری به نظر می‌آید.
ضمن محکوم نمودن شدید این جنایت و درخواست برخورد قاطع و بدون ملاحظه با عوامل پیدا و پنهان آن، از دستگاه مقتدر قضایی، انتظار می‌رود، علمای فریقین، در اسرع وقت با محکوم کردن صریح این جنایت و انعکاس آن در فضاهای رسانه‌ای، باعث ناکامی دشمنان فتنه‌گر و از بین بردن امید واهی آنان در اختلاف‌افکنی بین امت اسلامی شوند.
یادآوری می‌شود، حجج‌اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، ظهر سه‌شنبه ۱۶‌فروردین همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، توسط یک فرد ضارب، در صحن جامع پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر امام رضا(ع) با سلاح سرد(چاقو) مورد حمله قرار گرفتند. این سه روحانی سال‌هاست که برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مقدس مشغول خدمت‌رسانی بودند. حجت‌الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس و برادر دو شهید در صحنه  حادثه شهید شد و حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی هم روز بعد در اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه