هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مشکلات کنونی نیجریه نتیجه تاوان خون‌های زاریاست

مشکلات کنونی نیجریه نتیجه تاوان خون‌های زاریاست

رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: اوضاع فعلی نیجریه و هرآنچه اکنون در این کشور اتفاق می‌افتد، نتیجه کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم زاریا در سال 2015 است و خون شهدای آن واقعه تا قیام قیامت دامن‌گیر ظالمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در واکنش به اتفاقات اخیر این کشور و معضلات اجتماعی کنونی، گفت: هرآنچه اکنون در نیجریه اتفاق می‌افتد، نتیجه کاری است که با ما شد.
وی افزود: هم‌اکنون کشور درگیر مشکلات عدیده‌ای همچون بیکاری، مسکن و معضل امنیت است. هر روز شاهد حملات تروریستی و تخریب و آتش زدن بازارها و مراکز خرید و مدارس هستیم و ناامنی بیش از گذشته در دل مردم نفوذ کرده است.
رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ادامه گفت: اکنون که کشور با مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند، شاهد آن هستیم که بسیاری از مسئولان و اقشار جامعه دادشان درآمده و به این اوضاع اعتراض دارند. سؤال بنده از آنان این است: آن‌موقع که در زاریا هزاران نفر از هم‌وطنان شما به دست نظامیان و عوامل حکومتی شهید و زخمی شدند و صدها خانواده مظلوم به داغ عزیزانشان در سوگ نشستند، چرا فریاد دادخواهی ما را نشنیدید؟! شاید هم شنیدید و اعتنا نکردید!
شیخ ابراهیم زکزاکی در پایان، با بیان اینکه مشکلات و معضلاتی که هم‌اکنون گریبان کشور را گرفته، تاوان خون‌هایی است که در زاریا به ناحق ریخته شد، گفت: خون شهدا و آه و زجر خانواده‌های آنان و نیز مجروحان حادثه خونبار زاریا، دامان مسببان و عاملان این عمل وحشیانه و غیرانسانی را خواهد گرفت و بدانید، آنان به‌سختی خواهند افتاد و برایشان حسن عاقبتی نخواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه