هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فضای مجازی پایگاه شیطان شده است

در دیدار فرمانده ناجا با مراجع عظام و علما تأکید شد

فضای مجازی پایگاه شیطان شده است

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، 9‌فروردین با سفر به شهر مقدس قم، با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی و آیت‌الله اعرافی به‌صورت جداگانه دیدار کرد. مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، آموزش کارکنان نیروی انتظامی نسبت به مسائل دینی، بیداری و آگاهی‌بخشی به ملت‌ها برای مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان و تجلیل از ارتباط سازنده نیروی انتظامی با مردم و رویکرد اجتماعی و مردمی پلیس، از نکاتی بودند که ایشان در این دیدارها عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار  سردار اشتری با تبریک آغاز سال جدید، تنوع در وظایف و تعداد بالای کادر را از علل اهمیت و سختی کار در نیروی انتظامی دانسته و گفتند: اینکه بتوان به تمام جنبه‌های نیروی انتظامی رسیدگی کرد، کار آسانی نیست؛ اما بدون تردید تلاش در این زمینه مؤثر واقع خواهد شد.
ایشان، مسئله حجاب را از موارد مهم در سطح جامعه و به‌ویژه قم دانستند و افزودند: وضع حجاب در مجموع خوب نیست؛ به‌خصوص در مسافرت‌ها که گویا آزادی بیشتری احساس می‌کنند. باید برای معضل بی‌حجابی راهکار ارائه داد.
این مرجع تقلید در ادامه به معضلات و مفاسد فضای مجازی اشاره و بیان کردند: همچنان که قبلاً نیز گفته شد، فضای مجازی بلای مهم عصر و زمان ماست و بسیاری از مفاسد، از فضای مجازی است و در واقع، فضای مجازی پایگاه شیطان شده است.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، باز شدن دانشگاه‌ها و مدارس را ضروری دانستند و گفتند: با کم شدن بیماری کرونا، باید هرچه زودتر دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس شرکت کنند. ما در حوزه علمیه نیز، اصرار داریم که درس‌ها به‌صورت حضوری برگزار گردد.
معظم‌له در پایان این دیدار، بر آموزش کارکنان نیروی انتظامی نسبت به مسائل دینی و مذهبی تأکید کردند و افزودند: اگر خدای ناکرده میان کارکنان نیروی انتظامی افراد ضعیف‌الایمانی باشند، باعث می‌شود تا نسبت به وظیفه خود کوتاهی کرده و به جایگاه نیروی انتظامی خدشه وارد گردد.
 
  تجلیل از ارتباط سازنده نیروی انتظامی با مردم
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم در این دیدار، با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد نظم در جامعه، گفتند: آرامش و امنیت، نعمت بسیار بزرگی است که در سایه آن زمینه‌های رشد و تعالی جامعه فراهم و ارزش‌های اسلامی و انقلابی حفظ می‌شود و مقدمه ایجاد عدالت و ریشه‌کن شدن فساد و برخورد با هنجارشکنی‌هاست.
معظم‌له با اشاره به روایات اهل‌بیت(ع) افزودند: به‌فرموده اهل‌بیت(ع) آرامش و امنیت از نعمت‌هایی هستند که تا انسان آن‌ها را از دست ندهد، متوجه اهمیت آن نمی‌شود و بحمدالله شما با توفیق خداوند و به‌برکت اخلاص کارکنان نیروی انتظامی توانسته‌اید، با قدرت و اقتدار خود امنیت را در سطح عالی در تمام نقاط ایران اسلامی برقرار کنید.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تجلیل از تعامل و ارتباط سازنده نیروی انتظامی با مردم، بیان کردند: ارتباط سازنده و تعامل با مردم در راستای خدمت‌رسانی، از نقاط قوت نیروی انتظامی می‌باشد و همه ما شاهد زحمات ارزشمند شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در تمام ایام سال هستیم تا مردم با آرامش و آسایش به امور زندگی خود رسیدگی کنند.
معظم‌له یکی از توفیقات بزرگ الهی را خدمت‌رسانی به مردم دانستند و افزودند: هرکس به هر میزان خدمتش به جامعه بیشتر باشد، نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخورددار است؛ از این‌رو کسانی که مسئولیت‌هایی مهمی دارند، باید در این امر تلاش بیشتری کنند.
این مرجع تقلید با تأکید بر آگاهی نسبت به مسائل روز و شناخت زمان، اظهار کردند: متأسفانه ما در زمانی به سر می‌بریم که استکبار جهانی با فتنه‌انگیزی و ایجاد اختلاف بین ملت‌های محروم و مسلمانان به استثمار و چپاول مستضعفان می‌پردازد و تنها راه مقابله با این نقشه‌های شوم، بیداری و آگاهی ملت‌ها و اتحاد مسلمانان بر اساس معارف اسلام ناب محمدی و معارف اهل‌بیت(ع) می‌باشد.
 
 ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تصادفات
حضرت آیت‌الله سبحانی هم در این دیدار، ضمن تبریک آغاز سال جدید، اظهار کردند: اغلب مردم می‌خواهند در ایام نوروز سفر کنند ولی بایستی فرهنگ‌سازی شود که سفرها در طول سال انجام شده تا شاهد تصادفات و تلفات کمتری باشیم.
این مرجع تقلید  با بیان اینکه حفظ جان مردم بر دوش پلیس است، تصریح کردند: اقدامات نیروی انتظامی بسیار مطلوب است. بایستی در راستای کاهش تصادفات و تلفات اتاق فکری تشکیل و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و اطلاع‌رسانی دقیق از طریق رادیو و تلویزیون کاهش تصادفات صورت گیرد.
 
  رویکرد اجتماعی و مردمی پلیس مورد تحسین است
آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار، با تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی در ایام کرونا و مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ایام نوروز، اظهار کرد: آنچه طی سال‌ها نسبت به آن تأکید و امسال به‌عنوان یک اولویت در تمام بدنه حوزه به آن اشاره می‌کنم، نهایت همکاری بخش‌های مختلف حوزه با نیروی انتظامی است؛ چه‌بسا ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه وجود دارد که می‌تواند، در سایه همکاری و تعامل بین این دو نهاد، آثار و برکات ارزشمندی را رقم بزند.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: رویکرد اجتماعی و مردمی نیروی انتظامی از دیگر ویژگی‌های این نیرو است که می‌تواند، اعتماد و اطمینان مردم را به دنبال داشته باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه «نقاط حادثه‌خیز، مردم و خودرو» را سه ضلع حوادث رانندگی ذکر کرد و ادامه داد: ارتقای زیرساخت‌های نیروی انتظامی به‌ویژه در عرصه فناوری و هوشمندسازی خدمات، یکی دیگر از برنامه‌های مهمی است که طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی سردار اشتری قرار گرفته است و لذا هرچه این خدمات‌دهی به مردم تسهیل گردد، رضایت عمومی بیشتری حاصل خواهد شد.
آیت‌الله اعرافی پیشرفت در «سلامت اداری» را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت است و نظم عمومی جامعه را برعهده دارد و هر چقدر این نهاد مقدس، سالم، مبرا و منزه باشد، اعتماد عمومی بیشتری رقم خواهد خورد. بحمدالله طی این سال‌ها پیشرفت‌های ارزشمندی در ساختار اداری و سلامت اداری این نیروی مؤمن و متعهد رقم خورده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بُعد اجتماعی و فرهنگی عملکرد نیروی انتظامی و وجود شرایط سخت، گفت: امروز بسیاری از دستگاه‌ها باید برای نهادینه‌سازی فرهنگ و مسائل اجتماعی در کنار نیروی انتظامی باشند و به کمک آن بیایند؛ اما بعضاً شاهد هستیم، نیروی انتظامی به‌تنهایی وارد میدان عمل شده است و لذا ما به‌عنوان حوزه‌ علمیه آمادگی داریم، در عرصه‌های مختلف علمی، دانشی، تبلیغی، بصیرتی و معرفتی در کنار نیروی انتظامی باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه به تفاهم‌نامه همکاری میان نیروی انتظامی و حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: با توجه به رسالت حوزه‌های علمیه، امروز بیش از یکصد کلان‌پروژه نظام و حاکمیت در حوزه علمیه در حال پردازش، بررسی و انجام است. همین ظرفیت در خدمت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و لذا اگر به دنبال یک تفاهم‌نامه کاربردی و علمیاتی هستیم، باید دارای یک راهبرد، برنامه ۵ ساله و یک دبیرخانه عملیاتی باشد که تصمیمات در حد کلام نماند.
 
  تشکیل ۹ قرارگاه در کنار قرارگاه نوروزی ناجا
سردار حسین اشتری هم در این دیدارها اظهار کرد: امسال نیروی انتظامی با توجه به مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ماه‌های آخر سال، ۱۵۰ روز آماده‌باش کامل بود تا آسایش، امنیت و نظم عمومی در سطح جامعه به‌نحو مطلوب صورت پذیرد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات چهارشنبه پایان سال، خاطر‌نشان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی و تمهیدات انجام‌شده امسال کمترین ناامنی را شاهد بودیم و بیشترین کشفیات را در آن روزها رقم زدیم.
سردار اشتری با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی و اقدامات تمهیدی، از کاهش ۲۲ درصدی جان‌باختگان جاده‌های کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با وجود افزایش چشم‌گیر حجم سفرهای نوروزی نسبت به پارسال، شاهد کاهش تصادفات و آمار جان‌باختگان در تصادف‌های جاده‌ای هستیم.
وی با اشاره به استمرار خدمت‌رسانی فرماندهی کل انتظامی و طرح ویژه نوروزی این نیرو، گفت: نیروی انتظامی با بیش از ۲۰۰ هزار کارمند در قالب طرح بهارانه تا پایان تعطیلات نوروزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.
سردار اشتری به اجرای برنامه‌های متنوع اعتقادی برای کارکنان ناجا اشاره کرد و گفت: تمام تلاش کارکنان نیروی انتظامی، رسیدن به نیروی تراز انقلاب اسلامی است.
فرمانده انتظامی کشور در ادامه سفر یک‌روزه خود به قم با حضور در بیت حضرت آیت‌الله علوی گرگانی(ره) یاد و خاطره این عالم فقید را گرامی داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه