هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تولید فیلم‌‌ در حوزه دفاع مقدس و شهدا به شناخت نسل جوان کمک می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی در تقدیر از عوامل فیلم «موقعیت مهدی»

تولید فیلم‌‌ در حوزه دفاع مقدس و شهدا به شناخت نسل جوان کمک می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار عوامل فیلم «موقعیت مهدی»، ضمن تقدیر از تلاش‌های کارگردان، تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران این اثر سینمایی، آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست و گفت: سینما با قابلیت روایت‌گری خود، می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی، در دیدار عوامل فیلم «موقعیت مهدی» که با حضور احسان باکری فرزند شهید حمید باکری،‌ هادی حجازی‌فر کارگردان و حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه‌کننده این اثر سینمایی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان اینکه امثال شهید باکری‌ها خون دل‌ها خوردند تا این انقلاب و نظام حفظ شود، به سکانس‌هایی از این فیلم اشاره و اظهار کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی را که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند، درک کنیم؛ اما سینما با قابلیت روایت‌گری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثارهای شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگردان و دست‌اندرکاران فیلم «موقعیت مهدی»، به تمجید رهبر معظم انقلاب از این فیلم اشاره و عنوان کرد: نسل جوان، دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و از خودگذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران را اطلاع ندارند. ساخت فیلم‌ و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.
تولیت آستان قدس رضوی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و عنوان کرد: معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاشی در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی‌بخشی است.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی تصریح کرد: سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین، برای معرفی دلاوری‎ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است. کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.
تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امثال شهید باکری‌ها با رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خود، تحولاتی در انقلاب و اسلام ایجاد کردند که مشابه‌اش در صدر اسلام است؛ پیامبر اعظم(ص) از میان اعراب جاهلی، بت‌پرست، مشرک و غرق در ظلمت و تاریکی، بهترین انسان‌ها همچون ابوذر، عمار، یاسر، مقداد و سلمان را تربیت کردند و معجزه امام راحل(ره) نیز این بود که از میان مردم و نسل جوان شهید باکری‌، همت، بروجردی، شوشتری، خرازی، سلیمانی و غیره را تربیت کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه