هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

افکار و اندیشه‌های امام خمینی(قد) در حوزه‌ها تدریس شود

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

افکار و اندیشه‌های امام خمینی(قد) در حوزه‌ها تدریس شود

این مرجع تقلید گفتند: افکار و اندیشه‌های امام خمینی(قد) در حوزه‌ها تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی و فلسفی ایشان در حوزه‌های علمیه زنده بماند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۱۰‌بهمن در دیدار رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(قد)، با اشاره به ابعاد برجسته شخصیت امام راحل، بیان کردند: شخصیت جامعی چون امام راحل (قد) توانست، در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی را احیا نماید.
ایشان در ادامه، معرفی شخصیت امام خمینی(قد) در زمان کنونی را ضروری دانستند و افزودند: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردن فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند، امام خمینی(قد) با اتکای به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل‌بیت(ع) توانست، مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند و امروز شاهد فریاد اسلام‌خواهی در سراسر سرزمین‌های اسلامی هستیم.
معظم‌له جامعیت امام را یکی از نکات برجسته بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی دانستند و تصریح کردند: معرفی امام به جهانیان، شناساندن خلاصه اسلام می‌باشد؛ از این‌رو برای شناختن شخصیت امام(قد) مطالعه آثار این مرجع تقلید به‌ویژه صحیفه امام و دفتر تبیان، بسیار ضروری است و باید مبانی امام در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان به‌ویژه نسل جوانان بیان شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: باید افکار و اندیشه‌های امام(قد) در حوزه‌های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی و فلسفی ایشان در حوزه‌های علمیه زنده بماند.
این مرجع تقلید، پوشش و تبیین افکار و اندیشه‌های امام خمینی(قد) از سوی رسانه ملی را ضعیف دانستند و خاطرنشان کردند: صدا و سیما برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب، باید افکار و اندیشه‌های امام راحل و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه