هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 محتوای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب»، به رشته و درسنامه حوزوی تبدیل می‌شود

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث»:

محتوای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب»، به رشته و درسنامه حوزوی تبدیل می‌شود

معاون اجرایی «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث»، گفت: چهار گزینه مختلف برای وارد ساختن محتوای این کنگره به فضای حوزه‌ها در نظر گرفته شده است که تعیین رشته و تولید کتاب درسنامه حوزوی بر پایه تولیدات کنگره، از جمله این موارد است.

حجت‌الاسلام سیدیوسف موسوی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در قم، همزمان با سالگرد صدور این بیانیه، یعنی هفته آخر بهمن‌ماه سال جاری، اظهار کرد: طی رایزنی‌هایی که با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور صورت گرفته است، آثار تولیدی این کنگره به شیوه‌های مختلف برای حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: نخستین گزینه‌ای که برای استفاده از محتوای «کنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در نظر گرفته شده است، «تعیین رشته» حوزوی و راه‌اندازی مجله به‌صورت فصلنامه یا دو فصلنامه در سطح حوزه‌ها، از جمله گزینه‌ها برای وارد ساختن محتوای این کنگره به فضای حوزه‌ها در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: مورد دیگری که توسط آیت‌الله اعرافی پیشنهاد داده شده، تولید کتاب درسنامه، بر اساس موارد تولیدی در این کنگره و قرار گرفتن این کتاب در بین دروس حوزوی مقاطع مختلف است.
وی چهارمین گزینه در راستای وارد ساختن محتوای کنگره به فضای حوزه‌ها را، خلاصه کردن تخصصی مطالب در قالب دو جلد کتاب برشمرد و افزود: در مرحله بعد، این دو جلد کتاب، به حوزه‌های سراسر کشور ارسال و در اختیار طلاب و اساتید قرار داده می‌شود؛ این طرح برای دانشگاه‌های سراسر کشور نیز قابلیت اجرا دارد.
معاون اجرایی این کنگره بین‌المللی تشریح کرد: در مجموع 1696 چکیده و 1082 مقاله به کنگره رسید که تعداد ۹۵۸ مقاله پذیرفته شد. ۲۸۲ مقاله در مجله‌ها به چاپ رسید و ۲۲ جلد کتاب از تولیدات این کنگره در حال چاپ است.
وی در پایان عنوان کرد: بیش از ۳٠ اثر در این کنگره تولید شده است که شامل ۲۲ جلد کتاب، 7 جلد مجله و یک نرم‌افزار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه