هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراکز حوزوی در اجرای طرح هدفمندی خدمات مشارکت کنند

در سفر رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به استان‌های آذربایجان عنوان شد

مراکز حوزوی در اجرای طرح هدفمندی خدمات مشارکت کنند

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، با سفر به آذربایجان‌های شرقی و غربی، با نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و مدیران مراکز حوزوی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی ۴ بهمن در دیدار با حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، در تشریح طرح هدفمندی خدمات طلاب، گفت: طرح هدفمندی خدمات، ویژه افرادی خواهد بود که به نقش‌آفرینی در محورهای تحصیل، تدریس و یا تبلیغ مشغول باشند.
وی ادامه داد: ما به دنبال ارتقا و گسترش فعالیت‌های گذشته و در جریان مرکز خدمات بوده و آینده‌نگری برای خدمات جدید هستیم و مشتاقیم، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود در خصوص خدمات ارائه‌شده را به ما ارسال نمایند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی در ادامه، به تجهیز مراکز اردوگاهی در استان‌ها اشاره و بیان کرد: در صورت تأمین زمین و مکان اردوگاهی در استان آذربایجان شرقی، مرکز خدمات می‌تواند با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط اقدام به تجهیز و راه‌اندازی آن نماید.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم نیز در این دیدار، تأسیس مرکز خدمات توسط مقام معظم رهبری را حیاتی و نجات‌بخش برای روحانیون و خانواده‌های آنها دانست.
نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی‌، با اشاره به جلسات هم‌اندیشی و مشورتی در موضوعات حوزوی، به برگزاری مستمر و منظم جلسات هفتگی شورای مدیران و نهادهای حوزوی اشاره کرد.
 
 در جذب حوزه‌های علمیه افراد مستعد و کارآمد انتخاب شوند
حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی، همچنین ۳‌بهمن در نشستی با مدیران مراکز حوزوی آذربایجان غربی که در مرکز خدمات حوزه علمیه این استان برگزار شد، با بیان اینکه تمام دغدغه مرکز خدمات حل مشکلات طلاب است، گفت: وام‌های معیشتی و مسکن برای طلاب پرداخت می‌شود و در حوزه درمان مستمری‌بگیرها نیز، خدمات ما نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. در مسئله مسکن به دنبال این هستیم که یک سرمایه‌گذاری جدی صورت بگیرد.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: غربالگری طلابی که از حوزه انصراف داده‌اند و یا رشد تحصیلی در ده‌سال گذشته نداشته‌اند، صورت گرفته است و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص آن‌ها، به خودشان اطلاع داده شده و از آن‌ها درخواست می‌شود، در طول شش‌ماه تکلیف خود را با مسئله تبلیغ و تحصیل مشخص کنند.
وی تصریح کرد: در مسائل ورزش و جلسات مستمر اخلاق برای خانواده‌های طلاب هم باید برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد و البته کار مرکز خدمات، مقدمه‌ای است برای تحصیل و تبلیغ طلاب و باید نسبت به خروجی‌محور بودن حوزه، عنایت ویژه‌ای صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی ادامه داد: باید در جذب طلاب برای حوزه‌های علمیه، افراد مستعد و کارآمد انتخاب شوند و برای تربیت مبلغ، پژوهشگر و … برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد و حرکت‌ها به سمت تمدن‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی برود و لازمه آن، همراهی مرکز خدمات، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات است.
وی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید در جهت هدفمندی و حل مشکلات باشد، اضافه کرد: فرهنگ، زیرساخت تمدن است و باید در فرهنگ‌سازی‌ها اقدامات مؤثر صورت گیرد و متولی این امر، روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
وی گفت: حوزه امروز باید برای مساجد، نهادها، سازمان‌ها، تبلیغ و … برنامه‌ریزی کرده و طلبه تربیت کند و یکی از محورها، تربیت در جهت ساخت جامعه اسلامی باشد و امروز نیاز به مبلغ، امام جمعه و… داریم.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌ها به طلاب، افزود: حوزه باید دغدغه‌های رهبر انقلاب را برآورده کند و مدیران مدارس، در این مسئله باید کمک کنند. برخی مشکلات در جهت موازی‌کاری‌ها صورت می‌گیرد که می‌توان در جلسات نهادهای حوزوی این مسئله را حل کرد تا وظایف هر مجموعه مشخص شود.
وی در پایان گفت: تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها موجب تقویت دین و فرهنگ مردم خواهد شد و لذا مرکز خدمات این آمادگی را دارد که اگر در شهرها دروس خارج راه‌اندازی شود، مسکن استاد آن درس را تأمین کند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی نیز در این نشست، با بیان اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی و محروم است و نیاز به توجه جدی دارد، اظهار کرد: ۱۲۰ استاد و کادر در ۱۰ مدرسه علمیه فعال آذربایجان غربی در حال خدمت به طلاب هستند. وضعیت معیشتی طلاب قابل قبول نیست و نیاز به توجه جدی دارد.
گفتنی است، در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام ناصر اکبرزاده معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از اجرای طرح کوثر ویژه خانواده‌های طلاب آذربایجان غربی خبر داد و حجت‌الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی به  فعالیت جریانات تبشیری مسیحی در آذربایجان غربی نکاتی را ارائه داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه