هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

معنویت موجود در حوزه‌های علمیه شیعی در مسیحیت و کلیسا وجود ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی

معنویت موجود در حوزه‌های علمیه شیعی در مسیحیت و کلیسا وجود ندارد

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با تبیین ابعاد مختلف معنویت ناب اسلامی، گفت: معنویتی که در حوزه‌های علمیه شیعی پیدا می‌شود، در مسیحیت و کلیسا وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانی در دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین نبیل حلباوی که در ساختمان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در قم برگزار شد، اظهار کرد: وجود حجت‌الاسلام و‌المسلمین نبیل حلباوی در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مغتنم است. سوریه برای ما مهم است و در حوزه‌های فرهنگی باید کارهای زیادی در این کشور انجام شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) برای ما افتخار است. اکنون بهترین زمان برای دریافت این فرهنگ بوده و دنیا واقعاً تشنه فرهنگ اهل‌بیت(ع) است.
وی افزود: یکی از علمای مسیحی دانشگاه سوربون، در جلسه «دیالوگ اسلام و مسیحیت» گفت: امروز شیعه با اجتهاد پویا می‌تواند، به همه پرسش‌های ما پاسخ دهد. علمای مسیحی می‌گویند که ما نمی‌توانیم، به برخی از سؤالات پاسخ درستی دهیم. مسیحی‌ها در برخی از احکام مانند شبیه‌سازی، تلقیح مصنوعی و.... پاسخ متقنی ندارند و چه‌بسا آنها در عقیده و مسائل اعتقادی هم تقلید می‌کنند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: معنویتی که در حوزه‌های علمیه شیعی پیدا می‌شود، در مسیحیت و کلیسا وجود ندارد. کسانی که قصد ملاقات پاپ را دارند، باید تشریفات فراوانی مراعات کنند تا شاید تحت تأثیر پاپ قرار بگیرند؛ اما زمانی که پاپ به دیدار آیت‌الله‌العظمی سیستانی رفت، دیدیم که چگونه تحت تأثیر این عالم بزرگ قرار گرفت و متواضعانه در محضر ایشان حاضر شد. امام خمینی(قد) هم به‌عنوان یک رهبر الهی زمانی که «ادوارد شواردنادزه» آخرین وزیر امور خارجه اتحاد جماهیر شوروی، برای پاسخ نامه ایشان به گورباچف آمده بود، حتی عمامه خود را سر نکردند تا نشان بدهند که مقام‌های سیاسی، ایشان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.
تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان سوریه
حجت‌الاسلام و‌المسلمین نبیل حلباوی عضو شورای‌عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) هم در این دیدار، گفت: جوانان شیعه سوری پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اخبار انقلاب را دنبال می‌کردند و کتاب‌های امام خمینی(قد) را می‌خواندند تا اینکه انقلاب پیروز شد و همان جوانان، مقلد امام راحل شدند. از آن زمان خطی در بین شیعیان سوریه به‌نام خط امام به وجود آمد که این خط تا امروز نیز هست که مراکزی همچون محسنیه و مجمع حضرت رقیه(س) توسط این خط اداره می‌شود.
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه