هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اصول و آداب تغذیه و پوشش در سبک زندگی امام رضا(ع)

اصول و آداب تغذیه و پوشش در سبک زندگی امام رضا(ع)

کتاب «اصول و آداب تغذیه و پوشش در سبک زندگی امام رضا(ع)» پژوهش حاضر در زمینه جایگاه و اهمیت تغذیه و پوشش مناسب در سیره و گفتار امام رضا(ع) است

کتاب «اصول و آداب تغذیه و پوشش در سبک زندگی امام رضا(ع)» پژوهش حاضر در زمینه جایگاه و اهمیت تغذیه و پوشش مناسب در سیره و گفتار امام رضا(ع) است که به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعلی حسنلو مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه نگارش شده و به‌همت انتشارات آئینه خرد در 137 صفحه چاپ و منتشر گردیده است.
 در این اثر با توجه به اهمیت دو مقوله پوشش و تغذیه مناسب در زندگی فردی و اجتماعی انسان، به جایگاه آن دو در تعالیم اسلامی و سیره عملی امام رضا(ع)  اشاره شده و اهتمام آن امام همام به این دو مقوله برای داشتن جامعه‌ای سالم، به تصویر کشیده شده است.
 نویسنده در بخش اول کتاب، با استناد به دیدگاه قرآن کریم و سخنان امام رضا(ع) و امامان شیعه، به تبیین مصادیق و الگوهای مناسب در زمینه تغذیه سالم پرداخته و انواع غذاهای حلال و مطلوب چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ شرعی را معرفی نموده است.
وی در بخش دوم کتاب،  به سیره امام رضا(ع)  در زمینه انتخاب نوع غذا و جنس، اندازه و اوصاف لباس و نیز آداب مربوط به آن دو اشاره نموده و سبد غذایی آنان را با توجه به خواص مختلف آن غذاها، توصیف نموده است.
کتاب حاضر حاصل مقالاتی است که نویسنده تألیف نموده و در همایش امام رضا(ع) طی چند سال که در زنجان و خراسان رضوی برگزار گردید، ارائه و برگزیده شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های سرار کشور مراجعه کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه