هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا(س)

معرفی کتاب - شماره 696

سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا(س)

کتاب«سیره اخلاقی و سبک زندگی حضرت زهرا(س)» به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا جباری، در 184 صفحه به‌همت انتشارات نشر معارف چاپ و روانه بازار شد.

سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) که یگانه دخت حضرت رسول اکرم(ص) است و در جای جای زندگی خود چه در عرصه شخصی و چه در رویکردهای اجتماعی، نمودهای رفتاری مبتنی بر تعالیم الهی و برگرفته از سنت رسول‌الله(ص) را در خود پیاده نموده، می‌تواند برای نسل امروز به‌ویژه زنان و دختران جامعه اسلامی به‌عنوان الگویی معصوم و مؤثر معرفی گردد.
معرفی کتاب
این کتاب شامل مقدمه و چهار فصل به شرح ذیل می‌باشد. در فصل اول کتاب به‌عنوان معناشناسی، به موضوعاتی همچون اخلاق، اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی، اخلاق خانوادگی و در نهایت سبک زندگی پرداخته است. فصل دوم کتاب، به بحث اخلاق فردی در دو موضوع خصلت‌های مرتبط با نیازهای جسمانی که عبارت‌اند: از تغذیه، پوشاک  و خصلت‌های مرتبط با شخصیت‌های معنوی در محورهای معرفت و بصیرت، نگاه توحیدی، توکل، تقید به شریعت و اوامر خدا و رسول(ص)، اهتمام به عبادات سخت و طاقت‌فرسا، صبر و استقامت، سکوت، صداقت و حجب و حیا را مورد بررسی قرار داده است. فصل سوم این کتاب، شامل موضوع تبیین اخلاق خانوادگی حضرت زهرا(س) در چهار محور شیوه رفتار با والدین، رفتار با همسر، فرزندان، خویشاوندان و ... می‌باشد. فصل چهارم نیز با موضوع «اخلاق اجتماعی»، موضوعاتی چون حضور مؤثر در عرصه‌های اجتماعی، رعایت آداب دینی در روابط اجتماعی، دگرگونی و پرهیز از خودمحوری، خدامحوری در دوستی‌ها و دشمنی‌ها، عدالت‌گرایی و ظلم‌ستیزی و خدمات علمی و فرهنگی حضرت زهرا(س) را در بر می‌گیرد.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه