هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله مصباح یزدی روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشتند

مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران

آیت‌الله مصباح یزدی روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی، یکی از خصوصیات آیت‌الله مصباح یزدی(ره) را انجام فعالیت مستمر علمی دانست و گفت: ایشان روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشتند و این خود، نکته بسیار جالبی در زندگی ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه حقانی قم، مهمترین ویژگی شخصیتی این عالم دینی را دفاع از ولایت، حقانیت مکتب شیعه، تبیین مبانی دینی و ولایت فقیه عنوان و بیان کرد: ایشان در زمانی این کار را انجام دادند که بسیاری بصیرت لازم در دفاع از ولایت و ولایت فقیه و دین را نداشتند.
مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، از دیگر ویژگی‌های این عالم ربانی را بصیرت‌افزایی و حضور به‌موقع در صحنه و در دفاع از جایگاه ولایت فقیه دانست و افزود: اوج این مسئله را باید در سال ۷۰ نگاه کرد. در دهه ۷۰ شرایط مدیریت جامعه در دست گروهی بود که همه جور تاخت و تازی علیه دین و اسلام و ولایت فقیه انجام می‌دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در آن شرایط حساس، با تمام قوا و قدرت، در مقابل سخنان بی‌پایه و اساس این افراد ایستاد و همه نوع خطر را هم به جان خرید.
وی بیان کرد: ایشان برای تبیین مسئله ولایت، اسلام و ولایت فقیه به استان‌های کشور سفر می‌کردند و اقدام به روشنگری علیه فعالیت این حزب می‌پرداختند.
شاگرد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این عالم ربانی حتی به این امر بسنده نکرده و برای تشریح مبانی دینی و الهی، به مراکز علمی دنیا رفته و سخنرانی می‌کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی در ادامه، مهمترین عوامل بصیرت را شناخت حق از باطل، قطع وابستگی به دنیا، برخورداری از تقوای الهی و داشتن اخلاص عنوان و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، این عوامل را به‌خوبی در خود تجلی داده بود و همین مسئله موجب شد، از بسیاری از افراد جلوتر باشند.
مسئول مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، یکی از خصوصیات آیت‌الله مصباح یزدی (ره) را انجام فعالیت مستمر علمی دانست و گفت: ایشان روزی ۱۶ ساعت فعالیت مستمر علمی داشت و این خود، نکته بسیار جالبی در زندگی ایشان بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه