هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره رایگان کشور در حوزه علمیه کاشان

راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره رایگان کشور در حوزه علمیه کاشان

مدیر حوزه علمیه کاشان از راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره خانواده رایگان کشور در حوزه علمیه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: مشاوران حوزه علمیه کاشان، تاکنون با انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای، مانع وقوع ۱۰۰ طلاق در این شهرستان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی، ۱۴‌آذر در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان، به فعالیت ۱۹ مدرسه علمیه با بیش از ۳هزار طلبه در منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: کاشان از تمام استان‌ها طلبه پذیرش می‌کند.
مدیر حوزه علمیه کاشان به پذیرش۲۰۰ مبلغ طرح امین در سال جاری اشاره کرد و گفت: این افراد که اکثراً بانوان هستند، با حضور در مدارس با ماهیانه ۴۰ ساعت فعالیت جهادی و تربیتی، ساعتی ۷ هزار تومان (ماهیانه ۲۸۰ هزارتومان) دریافت می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰۰ طلبه خانم در منطقه کاشان فارغ‌التحصیل شده‌اند که اکثر آنها به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.
مدیر حوزه علمیه کاشان، با تأکید بر برگزاری دوره مهارت‌های سخنزانی، کلاس‌داری، ارتباط با جوان، جذاب‌سازی کلاس، جذب جوانان به مساجد با همکاری شورای اسلامی و شهرداری کاشان، گفت: در‌حالی‌که بالغ بر ۱۸ مهارت در حوزه علمیه قم تدریس می‌شود، باعث تأسف است که در کاشان به‌دلیل کمبود مکان، از برگزاری این دوره‌ها محروم باشیم.
وی از راه‌اندازی اولین مرکز مشاوره رایگان خانواده کشور در حوزه علمیه کاشان خبر داد و پیشنهاد کرد: شهرداری کاشان هفته‌ای دو ساعت، یکی از فرهنگسراهای این شهر را برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم، در اختیار حوزه علمیه کاشان قراردهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی خاطرنشان کرد: مشاوران حوزه علمیه کاشان، تاکنون با انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای، مانع وقوع ۱۰۰ طلاق در این شهرستان شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه