هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توجه به اصلاح زیرساخت‌های مناطق زیارتی و اماکن مقدسه

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تأکید کرد

توجه به اصلاح زیرساخت‌های مناطق زیارتی و اماکن مقدسه

امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا در مرز و جاده‌ها وضعیت خوبی ندارد، گفت: امکانات سرویس‌های بهداشتی و مساجد بین راهی، متناسب با اقشار آسیب‌پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، ۱۶آذر در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، گفت: همه هزینه‌ها بر طلاکاری و نقش و نگارهای حرم مطهر ائمه(ع) صرف نشود؛ بلکه به زائران نیز توجه شود.
وی با بیان اینکه طلاکاری و زیباسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در حد عرف لازم است، گفت: بخش زیادی از درآمد ستاد برای احداث زیرساخت‌های اماکن زیاتی از قبیل؛ سرویس بهداشتی، حمام، جاده‌سازی، محل‌های استراحت و نظافت حرم و اطراف آن صرف شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، با اشاره به جاده بین نجف تا کربلا و ضرورت توسعه آن، بیان کرد: ایجاد جاده بزرگ دوطرفه و پیاده‌رو، همراه با درختکاری برای سایه‌بان تابستان‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا این جاده بین‌الحرمین، آبروی شیعه و محلی برای نمایش وحدت شیعیان است.
وی با بیان اینکه مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا در مرز و جاده‌ها وضعیت خوبی ندارد و به امکانات رفاهی به‌ویژه برای معلولان نیاز دارد، گفت: امکانات سرویس‌های بهداشتی و مساجد بین راهی، متناسب با اقشار آسیب‌پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد، دچار مشکل می‌شوند.
امام جمعه اصفهان، بر نام‌گذاری یک روز با عنوان عتبات عالیات تأکید و اظهار کرد: این روز فرصتی است تا علاوه بر اطلاع‌رسانی عملکرد ستاد، زمینه جذب نذورات به‌مناسبت این روز توسط مردم باشد تا اینکه هر فرد برای خود و خانواده‌اش یک روز در سال، مبلغی جهت حرم ائمه اطهار(ع) اختصاص دهد.
وی همچنین بر استفاده از زمین‌های بلااستفاده وقفی برای توسعه عتبات عالیات و ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: دولت نیز باید هزینه تغییر کاربری این مزارع و زمین‌های بلااستفاده جهت انجام فعالیت درآمدزایی را دریافت نکند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه