هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جنبش‌های دانشجویی نیازمند اندیشه راهبردی، شرعی و عقلایی هستند

نماینده ولی‌فقیه در همدان در جمع دانشجویان

جنبش‌های دانشجویی نیازمند اندیشه راهبردی، شرعی و عقلایی هستند

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه جنبش‌های دانشجویی امروز نیازمند اندیشه راهبردی و منطق قوی، شرعی و عقلایی هستند، گفت: اگر این منطق قوی علمی در حرکت سیاسی دانشجویان وجود نداشته باشد، جنبش‌ها با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، ۱۶‌آذر در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، با اشاره به اینکه در سال ۳۲، پس از شکل‌گیری دولت کودتا، دانشجویان با حرکتی مبتنی بر عدالت‌خواهی و مبارزه با استبداد دست به قیام زدند، گفت: انتظاری که از یک جوان دانشجو نسبت به فرد غیردانشجو وجود دارد، این است که حرکت‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویان، باید مبتنی بر آموزه‌های علمی باشد.
وی با بیان اینکه با مشاهده جنبش‌های دانشجویی آلمان و فرانسه، مشاهده می‌کنیم که وجه اشتراک همه آنها، بهره‌گیری و تبعیت از یک مبنا و اندیشه راهبردی بوده است، تأکید کرد: جنبش‌های دانشجویی امروز، نیازمند اندیشه راهبردی و منطق قوی، شرعی و عقلایی هستند و اگر این منطق قوی علمی در حرکت سیاسی دانشجویان وجود نداشته باشند، جنبش‌ها با مشکلاتی روبه‌رو خواهند شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: شهدای ۱۶آذر در تقابل با نظام طاغوتی قرار گرفتند و لذا حرکت آنها، نشان از اندیشه راهبردی استبدادستیزی و عدالت‌خواهی بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر اندیشه علمی و راهبردی وجود نداشته باشد، گاهی از موارد جنبش‌های دانشجویی در موضع‌گیری‌های سیاسی، بازیچه دست اهل قدرت می‌شوند، گفت: همان‌طور که گفته شده است، دانشجو مؤذن جامعه است و لذا نباید خواسته‌ها و مطالبات او به درون دانشگاه و مطالب صنفی محدود شود.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا همیشه جنبش دانشجویی را به تقابل دعوت کند، یادآور شد: دانشجویان باید از منطق قوی علمی و قابل دفاع برخوردار باشند و بتوانند با صدای بلند از آن دفاع کنند.
وی با تأکید بر اینکه اگر جنبش دانشجویی دکترین قوی برای خود طراحی نکند، کسانی وجود دارند تا این جنبش‌ها را به سمت منافع خود مدیریت کنند، گفت: یکی از موضوعات مهم در دانشگاه، اهمیت تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی است که دانشجویان به‌راحتی بتوانند نظرات خود را بیان کنند و ایده‌های دیگر را مورد نقد قرار بدهند.
نماینده ولی‌فقیه در همدان، با بیان اینکه اگر اندیشه قوی در جنبش دانشجویی نباشد، مورد طمع برخی جریانات سیاسی و دشمنان قرار خواهند گرفت، فراهم شدن  فضای گفت‌وگو در دانشگاه تأکید و  عنوان کرد: دانشجو حق اعتراض و حق مطالبه‌گری دارد؛ چراکه مطالبه‌گری وظیفه شماست و در بسیاری از موارد، مشاهده شده که با همین مطالبه‌گری‌ها مشکلات حل شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه