هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراقب باشیم دشمن از درون حوزه‌های علمیه پرچم‌های مخالف علیه نظام را به اهتزار درنیاورد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران

مراقب باشیم دشمن از درون حوزه‌های علمیه پرچم‌های مخالف علیه نظام را به اهتزار درنیاورد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی مرجع‌سازی را خطری پیش‌روی حوزه دانست و گفت: دشمن در تلاش است، مرجعیت را با مرجعیت و حوزه علمیه و ولایت فقیه را با حوزه علمیه تضعیف کند؛ به‌همین دلیل هوشیاری حوزه‌های علمیه در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران در جمع طلاب مدرسه خاتم‌الانبیاء(ص) بابل، بر ضرورت توجه طلاب به علم‌آموزی، تهذیب و بصیرت سیاسی تأکید کرد.
وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است، از درون حوزه پرچم‌های مخالف علیه نظام و انقلاب را به اهتزار درآورد و در این خصوص برنامه جدی دارد، افزود: دشمن می‌کوشد تا به انقلاب از همان جایی که متولد شده، ضربه بزند.
امام جمعه ساری ادامه داد: دشمن در تلاش است، مرجعیت را با مرجعیت و حوزه علمیه و ولایت فقیه را با حوزه علمیه تضعیف کند؛ به‌همین دلیل هوشیاری حوزه‌های علمیه در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با طرح این سؤال که آیا امروز اسلام آمریکایی در حوزه پایگاهی ندارد، افزود: امام خمینی(قد) به‌خوبی اسلام پابرهنگان، مستضعفان و اسلام مرفهین بی‌درد و اشرافی‌ها را تبیین کردند و امروز طلاب باید این اسلام را خوب مطالعه کنند تا ناخواسته در دام اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی گرفتار نشوند.
وی در ادامه سخنان خود، به مسئله مهم ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و با بیان اینکه ساختمان نظام و انقلاب اسلامی، بر روی یک پایه محکمی به‌نام ولایت بنا شده است، تصریح کرد: اگر ولایت فقیه نبود، نتایجی که امروز پس از 42 سال به آن رسیدیم، محقق نمی‌شد.
امام جمعه ساری، ولایت مطلقه فقیه را زیربنای کل نظام عنوان کرد و افزود: دشمنان ما از سال‌ها پیش، به تربیت کسانی در حوزه پرداختند که در آینده به‌عنوان یک مرجع یا مجتهد، ولایت فقیه را از نظر مبانی فقهی رد کنند و این در دستور کار دشمن بوده و هست.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر اینکه امروز در حوزه، به اساتید و بزرگانی نیاز داریم که ولایت مطلقه فقیه را بر اساس دیدگاه امام راحل باور داشته باشند، تصریح کرد: اگر یک فقیه، بر خلاف نظریه ولایت مطلقه فقیه سخن بگوید و استدلال کند، می‌تواند شاگردانی با همین دیدگاه در حوزه تربیت کند و پرورش دهد. حالا اگر خدای ناکرده این‌گونه شود، در آن صورت پرچم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی، در دست مجتهدانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند، ولایت فقیه را از نظر فقهی زیر سؤال ببرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه