هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

احزاب در مرامنامه‌های خود به تولی و تبری‌های وارده توجه کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قم

احزاب در مرامنامه‌های خود به تولی و تبری‌های وارده توجه کنند

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه احزاب باید در مرام‌نامه‌های خود، به نکاتی که در خصوص تولی و تبری در زیارت‌نامه‌ها آمده است، توجه کنند و در عمل به آن پای‌بند باشند، گفت: گاهی احزاب در مرام‌نامه‌ها چیزهایی را می‌نویسند که در عمل به آن پای‌بند نیستند؛ اما شما به‌عنوان مجموعه‌ای که از ابتدا با امام خمینی(قد) بوده و مورد حمایت ایشان قرار داشتید، شناخته می‌شوید و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، در دیدار دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اخلاص و صفای باطن بنیان‌گذاران این حزب که انگیزه‌ای جز کار کردن برای رضای خدا نداشتند، گفت: برخی چون پیروزی انقلاب اسلامی را دیدند، حزب درست کردند و وارد کار سیاسی شدند؛ ولی شما قبل از پیروزی انقلاب که قدرت را ندیده بودید، حزب تشکیل دادید که این کار مانند اسلام آوردن کسانی است که از ابتدا ایمان آوردند و قرآن از آنها به «السابقون» تعبیر کرده است.
وی با بیان اینکه کسانی که این حزب را تشکیل دادند، علاوه بر اخلاص حاضر شدند، از اعتبار و سرمایه خود در این راه هزینه کنند، افزود: این فرق دارد با کسانی که حزب تشکیل دادند تا برای خود استفاده‌ای ببرند.
آیت‌الله سعیدی حضور بزرگان و روحانیون برجسته در این حزب را، از دلایل نظر مثبت امام خمینی(قد) به این حزب دانست و گفت: امام خمینی(قد) حجت خدا بود و اولیای خدا همیشه بر اصول تأکید دارند و دلیل اهمیت حضور روحانیت در حزب از نظر ایشان، این بود که موضع‌گیری‌ها با نظر روحانیت عالم و آگاه به دین باشد.
امام جمعه قم ادامه داد: علت وجودی هر چیزی لازم است که بر بقای آن هم اثرگذار باشد؛ بنابراین وجود روحانیتی که به منابع شرع و ویژگی‌ها و جایگاه ولی‌فقیه آگاه باشد و آنها را در تصمیمات اعمال کند و در راه هدایت و کنترل مجموعه حاشیه پیدا نکند، برای بقای حزب مؤتلفه ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم، به پرورش جوانان در حزب تأکید و خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان به‌معنی کنار گذاشتن بزرگ‌ترها و باتجربه‌ها نیست؛ زیرا اگرچه جوانان انرژی، قدرت، احساس و انگیزه قوی دارند؛ اما باتجربه‌ها هم کوران حوادث را دیده‌اند و سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و این دو باید در کنار هم و مکمل همدیگر باشند.
وی تجربه افراد در چهل‌سال نخست انقلاب را برای گام دوم انقلاب بسیار ارزشمند دانست و افزود: باید این تجربیات را در قالب دوره‌های آموزشی به جوانان منتقل و قبل از اینکه دیگران جوانان را تحت تأثیر قرار بدهند، آنها را جذب کنید؛ زیرا جوانان مورد طمع دشمنان هستند.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این دیدار، با بیان اینکه حزب مؤتلفه با نظر امام خمینی(قد) شکل گرفت و ایشان تا پایان عمر شریف خود هم، نسبت به این حزب عنایت داشتند، گفت: این حزب همواره در خط ولایت و روحانیت حرکت کرده و تنها حزبی است که در اساسنامه آن، بر پیروی از روحانیت اصیل تصریح شده و پیوند ما با روحانیت، جامعه مدرسین، علما و مراجع ثابت و صادقانه بوده و از روی سیاست نیست.
اسدالله بادامچیان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب تصمیم بر این شده است که جلسات هیأت‌مدیره و مجمع عمومی در قم باشد، گفت: پیوند حزب مؤتلفه با حوزه علمیه، جامعه مدرسین و علمای دین باید نمود داشته باشد؛ زیرا به‌گفته مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، حزب روحانیت، مؤتلفه اسلامی است؛ بنابراین این دو از هم جدا نیستند و اولین مجمع عمومی حزب هم، در قم برگزار می‌شود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب مؤتلفه به‌صورت منسجم و مسلط با ۳۱ دبیر استانی فعالیت می‌کند، گفت: در قم و سایر استان‌ها افراد برجسته، قوی، مؤمن و مسلط کار می‌کنند و تشکیلات ویژه‌ای شکل داده‌اند.
وی با بیان اینکه در حزب مؤتلفه آموزش‌های دینی و حزبی هم به اعضا داده می‌شود، افزود: حدود ۲۰ جزوه در رابطه با فعالیت‌های حزبی و مسائل روز تهیه شده و در میان اعضا توزیع می‌شود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: حزب مؤتلفه در تعامل با دولت برنامه‌هایی را تدوین کرده است تا بتواند در راستای گام دوم انقلاب نقش خود را ایفا کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه