هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراقبت معنوی بیماران

معرفی کتاب - شماره 692

مراقبت معنوی بیماران

کتاب «کتاب مراقبت معنوی بیماران» به‌قلم دکتر مسعود آذربایجانی، محمدمهدی احمدی‌فراز و محمود آزادی در 331 صفحه و به‌همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و روانه بازار شد.

این کتاب به‌عنوان منبع کمک آموزشی و متن درسی برای کسانی مانند مشاوران، مراقبان معنوی و روحانیون مستقر در بیمارستان‌ها که در مراکز درمانی و بهداشتی به‌ویژه بیمارستان‌ها، مراقبت معنوی بیماران را محور فعالیت خود قرار می‌دهند، مناسب است. برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز این کتاب می‌تواند، در زمینه‌های مراقبت معنوی مفید باشد. در خانه و خانواده نیز، برای مراقبت معنوی بیماران، مباحث آن لازم است.
معرفی کتاب
این کتاب در ده فصل تنظیم شده که محور همه مباحث، مراقبت معنوی بیماران است و عناوین فصول نیز، مهمترین مباحثی است که در این حوزه کاربرد دارد. فصل اول: کلیات، فصل دوم: مدل‌های مراقبت معنوی، فصل سوم: اصول مراقبت معنوی، فصل چهارم: سنجش و ارزیابی معنوی، فصل پنجم: خودمراقبتی معنوی، فصل ششم: مراقبت معنوی در خانواده، فصل هفتم: مراقبت معنوی ویژه پزشک و پرستار، فصل هشتم: مراقبت معنوی ویژه روحانی(مراقب معنوی)، فصل نهم: مراقبت معنوی ویژه مصرف‌کنندگان مواد(معتادان) و سرانجام فصل دهم: مراقبت معنوی در نهادهای سلامت و چشم‌انداز آینده در ایران است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده اطلاعات و یا سفارش این کتاب، به آدرس rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه